slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".
Для пошуку введіть запит і натисніть кнопку.

Сьогодення УЗ

4 листопада 1861 року вперше по українській землі проїхав пасажирський поїзд "Ярослав" з Відня до Львова.

Сьогодні Україна має розвинену мережу залізниць, експлуатаційна довжина яких складає понад 22 тис. кілометрів. Дві третини українських залізничних ліній є вантажонапруженими, обладнаними сучасними засобами керування, диспетчерською централізацією й автоблокуванням.

Українські залізниці безпосередньо межують і взаємодіють із залізницями Росії, Білорусі, Молдови, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини й забезпечують роботу із сорока міжнародними залізничними переходами, а також обслуговують 18 українських морських портів Чорноморсько-Азовського басейну.

Органом керування залізничним транспортом загального користування є Державна адміністрація залізничного транспорту України (Укрзалізниця), що була створена в грудні 1991 р. До сфери керування Укрзалізниці входять Донецька, Львівська, Одеська, Південна, Південно-Західна та Придніпровська залізниці, а також інші підприємства й організації єдиного виробничо-технологічного комплексу, що забезпечують перевезення вантажів і пасажирів.

Укрзалізниця здійснює централізоване керування процесом перевезень у внутрішньому й міждержавному сполученнях, регулює виробничо-господарську діяльність залізниць.

Державна адміністрація залізничного транспорту України є одним із засновників Ради з залізничного транспорту держав-учасників Співдружності та брала участь у всіх 49 її засіданнях. Активна участь у роботі Ради - один із пріоритетних напрямків зовнішньоекономічної діяльності українських залізниць.

Вантажні перевезення

Одним із пріоритетних напрямків діяльності Укрзалізниці є розвиток транзитних вантажоперевезень.

У 2008 році українськими залізницями перевезено близько 70 млн. тонн транзитних вантажів, а вантажообіг склав понад 69 млрд. ткм. Це на 1,8% перевищує обсяги транзиту у 2007 році.

Аналіз транзиту в розрізі країн його формування та призначення показує, що понад 90% вантажів іде з Росії, Казахстану, Білорусі, Молдови.

Основою транзитного вантажопотоку є такі вантажі, як вугілля, нафта й нафтопродукти, руда залізна та марганцева, чорні метали, добрива, хімікати, зерно й продукти перемелу. Перераховані вантажі складають до 90% від загального обсягу транзиту.

Обсяги експортних перевезень за 2008 рік збільшилися на 7,2 млн. тонн, або 6,6%, і склали 116,9 млн. тонн.

Імпортні перевезення зменшилися на 0,9% і загалом склали 34,4 млн. тонн. До 55% імпортних вантажів прибувало з Росії, 8,3% - з Казахстану, 4,6% - з Польщі, 4,5% - з Білорусі, 2,5% - з Румунії.

Обсяги внутрішньодержавних перевезень у 2008 році склали 277,4 млн. тонн, що менше на 7,9% порівняно з 2007-м.

З 2010 року прогнозується стабілізація стану економіки України - очікується незначне збільшення обсягів перевезень до 2013 року (у середньому на 3-5% за рік).

У нинішніх умовах Укрзалізниця ставить перед собою завдання залучення додаткових обсягів перевезень у конкурентних сегментах транспортного ринку, а це в першу чергу організація контейнерних і контрейлерних перевезень. Першим кроком у цьому напрямку стало поновлення контрелерних перевезень. Контрейлерний поїзд "Ярослав" уперше перевіз великовантажні автомобілі через українсько-польський кордон у 2003 році й за три роки переправив 3,2 тис. автопоїздів. Пізніше через ріст тарифів автоперевізники втратили інтерес до маршруту. Сьогодні для українських залізниць важливо хоча б на рівні нульової рентабельності возити великовантажні чи автомобілі причепи вантажівок на залізничних платформах. А в перспективі - ще глибше проникнути в Європу. Уже зараз можна мобілізувати центральні, а не тільки прикордонні термінали та сформувати транспортну логістику так, щоб, завантаживши автомобіль на європейський рухомий склад, швидко добратися до пункту перевантаження, переставити на платформи широкої колії й через Україну везти далі в Росію і Казахстан.

Інтеграція залізниць у євроазіатську транспортну систему - пріоритетний напрямок антикризової стратегії Державної адміністрації залізничного транспорту України.

Керівники залізниць Європи оголосили про рішення збільшити товарообмін між Європою й Азією, дійшовши висновку, що завдяки цьому вдасться мінімізувати завдані фінансовою кризою втрати.

Узявши до уваги екологію та боротьбу з заторами на автодорогах, Європа дійсно робить ставку на залізничні перевезення. Але якщо на заході добре розвинений пасажирський сегмент, то досвіду доставки по коліях великих обсягів вантажів немає - залізничний вантажопотік у Європі вдвічі менший, ніж в Україні. Наростити його автотранспортом складно. Чого коштує, наприклад, проїхати великовантажними машинами хоча б по українському бездоріжжю, не говорячи вже про азіатські траси в бік Китаю. І той, хто має намір торгувати зі східними країнами, які міцніють, не оже не враховувати тимчасові, ремонтні, митні й інші витрати в шляху.

Проблема знялася б сама собою, якби європейська залізнична мережа та мережа колишнього СРСР були взаємоінтегрованими. Але в нас із Європою різна ширина колії, інші системи сигналізації, тяги, керування рухом. В один день це не переробити. Хоча є варіанти. Досвід заходу широкої колії в Польщу до Катовиць, куди Укрзалізниця доставляє руду й інші вантажі, підтверджує правильність ідеї російських колег створити ширококолійний коридор до Братислави й далі до Відня. У результаті це й допоможе мобілізувати вантажі з Кореї, Китаю та Японії. А оскільки євроазітський маршрут, природно, пройде по Україні, проект надзвичайно вигідний для залізниць і Росії, і України. Тому залізниці України вже заявили про готовність брати участь у його реалізації нарівні з Росією, Словаччиною й Австрією.

У свою чергу російські колеги вже орендували на 15 років у Словаччині термінал "Добра", куди заходить широка колія, і, не чекаючи кращих часів, переключають на себе вантажопотоки. Укрзалізниця пропонує симбіоз авто- й залізничних послуг. Це саме те, що треба у форматі оперативних еревезень "від дверей до дверей".

Поки всі учасники проекту - Росія, Україна, Словаччина й Австрія - розробляють його на паритетних умовах. Це задача не одного дня, вона вимагає детальних розрахунків. Готується техніко-економічне обґрунтування, обговорюються питання виділення землі, пайової участі та власності, технічного забезпечення.

Комбіновані перевезення вантажів (автомобіль - залізниця - водний транспорт - автомобіль) без перевантаження вантажу за принципом доставки "від дверей до дверей" підвищують потенціал логістики. Такий ефект підсилюється за рахунок спрощення процедури перетину державних кордонів.

З огляду на інтереси національних споживачів організовані контейнерні поїзди для прискореної доставки вантажів у багатотоннажних контейнерах усередині країни, де створена "мережа сухих портів".

У великих індустріальних центрах України (Київ, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Луганськ, Харків) створено логістичні центри з єдиною системою функціонування залізничного й автомобільного транспорту, що дозволяє забезпечити повне транспортне обслуговування одним оператором із доставкою вантажу "від дверей до дверей", оптимізувати логістичні схеми, терміни доставки вантажів і знизити вартість перевезення.