slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Oрганізація приміських залізничних перевезень 1/4/2013

Придніпровські залізничники, попри нелегку фінансово-економічну ситуацію, стабільно забезпечують доступні та безпечні пасажирські перевезення у приміському сегменті, в тому числі й пільговий проїзд 26 категоріям громадян, які мають таке право відповідно до чинного законодавства.

Так, за 2 місяці 2013 року приміськими електро- та дизель-поїздами Придніпровської магістралі перевезено 1 млн 697, 4 тис. пасажирів платної категорії та 880,4 тис. пільговиків.

Водночас на залізниці прагнуть зробити місцеві органи влади активними співучасниками процесу організації приміських пасажирських перевезень, домогтися, аби в регіонах більш відповідально ставилися до питань відшкодування в повному обсязі компенсацій за пільгові перевезення пасажирів приміським залізничним транспортом, а також здійснення спільних інвестицій в оновлення приміського рухомого складу.

Зокрема, керівництвом підприємства було запропоновано розпорядникам бюджетних коштів передбачити на 2013 рік субвенцію у сумі 57,7 млн гривень на компенсацію пільгового проїзду окремих категорій пасажирів у приміському сполученні.

Магістраль уже уклала 68 договорів з держадміністраціями різних рівнів про відшкодування з місцевих бюджетів компенсацій за перевезення пільговиків у приміському залізничному сполученні на суму 33,8 млн гривень і продовжує роботу в цьому напрямку, аби знайти повне порозуміння щодо необхідності збільшення річної суми субвенції, а також своєчасного і повного відшкодування збитків залізниці за послуги з перевезення пільговиків приміським залізничним транспортом.

Діалог з облдержадміністраціями ведеться і щодо пайового придбання рейкових автобусів та електропоїздів. Перший на Придніпровській залізниці рейковий автобус серії 620 М виробництва «ПЕСА Бидгощ» (Польща) торік було придбано на умовах спільного фінансування за кошти магістралі та АР Крим. Цьогоріч ця робота теж триває.

На жаль, конструктивна співпраця з місцевою владою виходить не завжди. Наприклад, Павлоградська міська державна адміністрація вже понад три роки відмовляється укладати договір на відшкодування Придніпровській залізниці збитків від пільгових перевезень пасажирів у приміському сполученні. Низький рівень розрахунків за надані послуги і по Севастопольській міській державній адміністрації (36,6%) та в цілому по Кримському регіону (40,2%). Це змушує залізничників вдаватися до позовної роботи, щоб через судові рішення повернути підприємству витрачені кошти.

Відсутність дієвого механізму відшкодування фактичних витрат перевізника, недостатній рівень їх покриття по приміському господарству, перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних унеможливлюють своєчасне та масштабне оновлення рухомого складу для здійснення перевезень пасажирів у приміському сполученні. Попри нагальну потребу такого оновлення – насамперед, для гарантування безпеки та забезпечення належної якості пасажирських перевезень.

Так, парк моторвагонного рухомого складу Придніпровської залізниці сьогодні складається з 314 електросекцій, зокрема 205 секцій серії ЕР1 та ЕР2, 29 секцій серії ЕР2Т та 80 секцій серії ЕПЛ2Т. Усі секції серії ЕР1 та ЕР2 побудовано в 1959-1962 роках, тож вони повністю вичерпали термін служби, встановлений виробником. Таким чином, на поточний момент поза межами нормативного строку експлуатації знаходиться 86% моторвагонного рухомого складу магістралі. І оновити його самотужки, без підтримки на державному та регіональних рівнях, підприємству не під силу.

Незважаючи на нелегку ситуацію, придніпровські залізничники розуміють соціальну значущість приміських пасажирських перевезень і не мають наміру вживати кардинальні заходи.

Утім, без оптимізації приміського руху все ж не обійтися: на залізниці неодмінно зважатимуть на сезонну доцільність окремих приміських маршрутів, пасажиропотік по станціях і платформах, показники продажу квитків тощо, а також наполягатимуть на тому, щоб місцева влада активніше долучалася до визначення логістики та пасажиропотоку в регіональному сполученні.