slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

______________________ 5/4/2013

Європейські стандарти швидкості, комфорту та безпеки невдовзі стануть доступні і жителям Запоріжжя

Жодна транспортна тема останнім часом не викликала таких протилежних думок, настільки гарячих суперечок, як тема запровадження в Україні швидкісного руху пасажирських поїздів. Нещодавно заговорили про подовження маршруту електропоїзда категорії Інтерсіті+ Київ-Дніпропетровськ до Запоріжжя. І – миттєвий відгук на новину у ЗМІ та соціальних мережах. Небайдужий, утім, на жаль, занадто пересічний.

Головний інженер - перший заступник начальника ДП «Придніпровська залізниця» Юрій Тищенко погодився прокоментувати питання, які найбільш схвилювали жителів Запорізького регіону.

- Юрію Григоровичу, чим обумовлене рішення продовжити маршрут швидкісного електропоїзда «Хюндай», який сьогодні рухається за маршрутом Київ-Дніпропетровськ і зворотно, до Запоріжжя?

- Місто Запоріжжя є одним з найбільших адміністративних, індустріальних і культурних центрів півдня України. У Запорізькій області проживає понад 2 млн чоловік, більш як 40% з них – у самому обласному центрі. Зрозуміло, що такий густозаселений і технологічно розвинений регіон потребує потужного транспортного сполучення - залізничного насамперед, адже саме залізниця сьогодні є найбільш доступним і популярним транспортом в Україні.

Знаєте, щоразу по прибутті міжрегіонального швидкісного експреса Інтерсіті+ сполученням Київ-Дніпропетровськ ми, залізничники, спостерігаємо, як привокзальна площа Дніпропетровська наповнюється автівками із запорізькими номерами, численний потік пасажирів із залізничного вокзалу прямує до автовокзалу. Це змусило нас замислитись: притому, що Запоріжжя має «столичні» потяги місцевого формування та транзитні, зв’язок із Києвом, вочевидь, має бути тіснішим: хтось їде до столиці у справах, когось вабить туди історія чи культура міста, інших – родинні зв’язки, пошук роботи тощо.

Після оцінки власних сил і можливостей вирішили подовжити популярний швидкісний маршрут до Запоріжжя, щоб зробити європейські стандарти швидкості, комфорту й безпеки доступнішими для більшого числа городян. Спробуємо втілити ці плани в життя вже з введенням графіку руху пасажирських поїздів на 2013-2014рр.

- Нерідко звучить думка про те, що інфраструктура українських залізниць непридатна і навіть безпечна для швидкісного пасажирського руху поїздів. Чи насправді це так?

- Абсолютно хибне твердження. Для впровадження прискореного руху Укрзалізниця, і Придніпровська залізниця в тому числі, виконали комплекс робіт із підготовки залізничної інфраструктури до високих швидкостей, зокрема значний обсяг робіт із модернізації та ремонту колій, заміни стрілочних переводів, підготували контактну мережу, тягові підстанції, пристрої автоматичного блокування та електричної централізації тощо.

Особлива увага приділялась питанням забезпечення безпеки руху. Фактично всі залізничні переїзди, де швидкість руху пасажирських поїздів планувалась понад 120 км/год, перевели у категорію з черговим, решту - обладнали звуковою та світловою сигналізацією. Низку пасажирських платформ перенесли на більшу відстань від колій, якими рухатимуться швидкісні потяги, тут улаштували ніші безпеки. Було встановлено також системи оповіщення пасажирів про проходження швидкісних поїздів, на платформах нанесли спеціальну розмітку – кольорову смугу, за яку пасажирам небезпечно заходити під час прямування поїзда. Це додаткові витрати, але вони необхідні для забезпечення безпеки наших пасажирів.

Таку ж підготовчу роботу до запровадження швидкісного пасажирського руху буде виконано і по Запорізькій дирекції залізничних перевезень, частину робіт уже проведено.

Додам, що сьогодні на напрямках швидкісного руху здійснюється постійна перевірка рейкового господарства вагонами-колієвимірювачами, спеціальними вагонами-дефектоскопами та іншими мобільними засобами діагностики. За результатами їх роботи визначаються ділянки для проведення робіт з поточного утримання колії. А для візуального контролю за станом колій організовано щоденні обходи ділянок досвідченими монтерами.

Тож хвилюватись щодо залізничної інфраструктури, задіяної в швидкісних перевезеннях пасажирів, не варто, - вона цілком підготовлена і належним чином утримується.

- Однак є випадки травмування та загибелі людей під колесами швидкісних потягів. Як Ви прокоментуєте цю ситуацію?

- Залізниця завжди була й залишатиметься об’єктом підвищеного ризику. І нехтувати цією даністю вкрай небезпечно. Практично неможливо відгородити колію від довколишнього світу височенною огорожею на усій протяжності залізниць. Такого, повірте, немає ніде в світі. Окремі ділянки, окремі маршрути (як правило, новобудови) дійсно огороджують, однак ідеться про швидкості значно вищі за ті, з якими рухаються українські експреси.

Визнано, що найефективніше, аби залізничний рух не перетинався на одному рівні з автомобільним. Але будувати мости та інші інженерні споруди повсюдно, де через залізничні колії пролягають автошляхи, вкрай витратно і не завжди доцільно з огляду на незначний потік автотранспорту.

Крім того, як свідчить практика, ні надземні, ні підземні переходи чи переїзди стовідсотково не убезпечують від біди: пішоходи все одно легковажно ходять, а водії їздять там, де їм зручно, де вони звикли.

Отже, ми підійшли до головного: тільки здоровий глузд, почуття самозбереження здатні зупинити людину, скажімо, від бажання перейти колію в невстановленому місці, перед потягом, що стрімко наближається, або перелізти під вагонами.

Аби не бути марнослівним, наведу кілька цифр. Минулого року на коліях та станціях Запорізької дирекції залізничних перевезень травмувались 32 людини, в тому числі 20 – смертельно. У жодному з цих трагічних випадків вини залізниці не було – людей скалічило або вкоротило їм віку нехтування елементарними правилами безпечної поведінки на об’єктах залізничної інфраструктури. Зазначу, що ці правила незмінні і для швидкісного пасажирського руху.

- Нерідко залізничникам закидають, мовляв, вони невпевнено почуваються у кабінах корейських локомотивів, та й технічне обслуговування нового рухомого складу виключно іноземне.

- Будь-який досвід – це справа часу й уміння. Скажу лише, що локомотивні бригади швидкісних пасажирських потягів пройшли спеціальний відбір, під час якого претендентам висувались досить високі вимоги до віку, стану здоров’я та професійної майстерності, а також спеціальну підготовку.

Для технічного обслуговування українських експресів, яке за договором дійсно виконують фахівці компанії «HYUNDAI Rotem», побудовано сучасне спеціалізоване депо у Харкові та технічну пасажирську станцію на Дарниці.

Однак керівництво Придніпровської залізниці розглядає можливість щодо будівництва на власній території цеху по ремонту та технічному обслуговуванню швидкісних електропоїздів категорії Інтерсіті та Інтерсіті+. Потреба у такому цеху очевидна: на нашій магістралі уже найближчим часом експлуатуватимуть значну частину наявного парку швидкісних електропоїздів, бо вже цього літа українські експреси мають з’єднати «ворота Криму» - місто Сімферополь із Дніпропетровськом, Харковом та Донецьком, а також, як я уже згадував, Київ із Запоріжжям.

Та й на місці розвиток швидкісного руху не стоятиме. Як нещодавно заявив Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул в інтерв’ю виданню «Forbes-Україна», «в України, як і у всього світу, немає іншого шляху, окрім як перевозити пасажирів швидкісними поїздами». А отже, треба забезпечувати, щоб ці поїзди справно працювали і служили людям. Це вагомий аргумент на користь нашого задуму.

- Юрію Григоровичу, є чимало нарікань на високу, в порівнянні зі звичайними потягами, ціну квитків на швидкісні «Хюндаї». Люди побоюються, що подорожі до столиці із запровадженням цих електропоїздів стануть їм не по кишені.

- За вищі стандарти сервісу та безпеки, за скорочення часу перебування в дорозі, поза всіляким сумнівом, платити доведеться більше. Це закон ринку. Однак швидкісний електропоїзд категорії Інтерсіті+ не замінить, а лише доповнить наявні «столичні» потяги, що ідуть із Запоріжжя або через місто, - цілорічні щоденні поїзди №146, №12 та №40 Сімферополь-Київ, №28 Севастополь-Київ, №72 Запоріжжя-Київ. А значить, у городян з’явиться можливість обирати зручний їм час, маршрут, категорію поїзда й ціну, збільшаться шанси дістатися столиці, особливо у святкові й вихідні дні, коли попит на київський напрям різко зростає.

Наостанок додам: я певен, що невдовзі жителі Запоріжжя й усього Запорізького регіону оцінять переваги подорожей швидкісними українськими експресами, а також ті зусилля, які для запровадження швидкісного пасажирського руху доклали придніпровські залізничники.