slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Збитки залізниці від пасажирських перевезень перевищили 380 мільйонів гривень 21/6/2013

Сьогодні залізничні перевезення залишаються найдоступнішими для населення України, а залізниця – найбільш затребуваним з-поміж усіх видів пасажирського транспорту.

За 5 місяців 2013 року тільки Придніпровська залізниця перевезла 14 млн 891,3 тис. пасажирів (7 млн 081,8 тис. – у приміському сполученні та 7 млн. 809,5 – у далекому).

Забезпечуючи потребу в перевезеннях пасажирів у регіонах, які обслуговує, підтримуючи цілодобове і цілорічне функціонування своєї інфраструктури та рухомого складу, Придніпровська магістраль, однак, зазнає багатомільйонних збитків через відсутність державної підтримки пасажирського сектору залізничних перевезень – як у питаннях оновлення рухомого складу, так і щодо запровадження ефективного компенсаторного механізму покриття збитків перевізника, який, розуміючи суспільну значущість, за рахунок перехресного субсидування надає свої послуги населенню за жорстко регульованими тарифами, нижчими за собівартість перевезень.

Так, за 5 місяців поточного року збитки Придніпровської залізниці від перевезення пасажирів склали 382 млн 218 тис. грн (185 млн 815 тисяч – у далекому сполученні, 196 млн 403 тисячі – у приміському).

Вагому частку цих втрат становить недоотримана компенсація за перевезення пільгових категорій пасажирів, яких налічується майже три десятки.

Так, за січень-травень 2013 року приміськими поїздами Придніпровської магістралі було перевезено 2 млн 607,4 тис. пільговиків (на 192, 6 тис. (+7,4%) чоловік більше ніж за аналогічний період 2012 року) на суму 22 млн 342, 5 тис. грн. З місцевих бюджетів підприємству відшкодовано лише 12, 7 млн грн. (або 57%).

Ще гірша ситуація з далеким сполученням. Наприклад, за 5 місяців цього року Придніпровська залізниця надала послуги з перевезення 337 тис. студентів та учнів ПТУ, які користуються 50% знижкою, на суму 7 млн 649,6 тис. грн., а також 139, 2 тис. дітей віком від 6 до 14 років, які користуються 25% знижкою, на суму 2 млн 664 тис. грн.

Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України за ці перевезення підприємству компенсовано 784,5 тис. грн (або 10%) - у першому випадку та жодної гривні – у другому. Загальний же борг Міносвіти за перевезення дітей 6-14 років за період з 2005-го по травень 2013-го року склав 44 млн 951 тис. грн.

Зрозуміло, що за таких умов залізничникам украй складно оновлювати рухомий склад, 80-85% якого експлуатується понаднормово, модернізувати залізничну інфраструктуру, підвищувати рівень сервісу та комфорту для пасажирів, запроваджувати нові послуги.

Для прикладу: лише за недоотримані цьогоріч кошти від компенсації пільгових перевезень пасажирів у приміському сполученні (а це понад 196 млн грн) Придніпровська залізниця могла б придбати 2 склади приміських електропоїздів за сьогоднішньої потреби в оновленні 35 таких складів.

Придніпровські залізничники вкотре наголошують на необхідності змін у ставленні до вирішення питань пасажирських перевезень залізничним транспортом, які наразі на підприємстві намагаються вирішити виключно власними силами і коштами.