slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Юрій Савченко: 28/11/2013

«Певен, що й цьогорічної зими Придніпровська залізниця успішно впорається з пасажирськими перевезеннями у приміському сполученні»

Що зроблено, аби підготувати приміські поїзди до роботи в умовах осінньо-зимового періоду, та як на підприємстві протидіють безквитковому проїзду, - розповів у ІА «Мост Днепр» (м. Дніпропетровськ) заступник начальника служби приміських пасажирських перевезень Придніпровської залізниці Юрій Савченко.

- Трохи статистики. Попит жителів Дніпропетровської області на приміські пасажирські перевезення залізничним транспортом щоденно задовольняють 33 состави електропоїздів та 5 составів локомотивної тяги, які загалом виходять на 150 маршрутів.

За 10 місяців поточного року підприємство отримало доходи від приміських перевезень у сумі близько 82 млн гривень, які, втім, усього на 17% покрили збитки в даному сегменті пасажирських перевезень, що за цей період перевищили 407 млн гривень.

Прикро, але доводиться констатувати, що приміське залізничне сполучення сьогодні вкрай збиткове: наприклад, кожен відправлений приміський електропоїзд додає Придніпровській залізниці збитків на суму близько 5 тис. гривень, які доводиться компенсувати за рахунок вантажних перевезень, тобто так званим перехресним субсидуванням.

Не останню роль відіграють і низькі тарифи на перевезення. Для прикладу, доїхати до м. Синельникового «електричкою» можна за 10 гривень, маршрутним таксі – за 16, до Кривого Рогу – за 22 та 40 гривень відповідно. Додайте сюди недокомпенсовані замовниками пільгові перевезення 26 категорій пасажирів (пенсіонерів, дітей та студентів, ветеранів та учасників бойових дій та ін.). Так, за 10 місяців поточного року на Дніпропетровщині приміськими поїздами перевезено 2 млн 678,7 тис. пільговиків на суму 22 млн 552 тис. гривень. Компенсаційні ж відшкодування пільгового проїзду склали близько 18 млн. гривень, або трохи більше 79% фактичних витрат. І це, скажу, не найгірший показник по регіонах, які залізниця обслуговує як перевізник.

Однак фінансова скрута не позначилася на підготовці приміського рухомого складу до роботи в холодну пору року, адже ми добре розуміємо, що наше завдання - забезпечити пасажирам комфортні умови, коли у вагонах електропоїздів не дме, тепло й сухо, а сам приміський рухомий склад підготувати до можливих витівок зимової негоди – ожеледі, низьких температур, заметілей, снігових чи дощових опадів, щоб приміські поїзди курсували безперебійно за будь-якої погоди.

На підприємстві у вересні-жовтні було проведено комісійний огляд моторвагонного рухомого складу, зокрема, 269 секцій електропоїздів. Окрім спецмиття вагонів та приведення їх у належний санітарно-гігієнічний стан, здійснено перевірку справності наявних у вагонах протипожежних засобів, доукомплектування поїздів первинними засобами пожежогасіння. Посилена увага приділялася ревізії систем опалення вагонів, ущільненню та герметизації вікон, перевірці справності освітлювальних мереж, санвузлів, тамбурів, систем підігріву водяних баків тощо. До речі, в електропоїздах Придніпровської залізниці, які експлуатуються на Дніпропетровщині, вже практично повністю замінено старі дерев’яні вікна, що, зрозуміло, позитивно позначається на температурних показниках у вагонах.

Хочу довести до відома, що згідно з нормами у приміських поїздах починають топити, якщо температура зовнішнього повітря опускається нижче 10 С, і мають підтримувати температуру до 15 С. Це повинні знати і наші пасажири, щоб розуміти, чому опалення вагонів у міжсезоння не працює постійно, а також те, що тридцятиградусної «спеки» у приміських поїздах бути не може.

Якщо ж говорити власне про рухомий склад, то під час комісійного огляду виконано сезонне регулювання струймопримачів на зимовий режим роботи, заміну мастил та масел на зимові види, тягові двигуни захищено від потрапляння снігу, електроапаратуру – вологи, тощо. Також створено необхідний запас запчастин, аби швидко усунути будь-яку можливу несправність. Тож, я певен, що й цьогорічної зими залізниця успішно впорається з пасажирськими перевезеннями у приміському сполученні.

Ще одне питання, яке б я хотів принагідно порушити (адже воно безпосередньо стосується причин збитковості приміських пасажирських перевезень), - питання безквиткового проїзду. На жаль, сьогодні є чимало пасажирів, які вважають нормальним не оплачувати свій проїзд у приміському залізничному транспорті ні через квиткову касу, ні в самому составі, де квитки реалізують провідники. Або ж сплачувати мінімальну вартість квитки при здійсненні поїздки на більшу відстань. Особливо гостро ця проблема стоїть у години «пік», коли електропоїзди заповнені вщент. Залізниця, забезпечуючи перевезення, зазнає значних збитків у вигляді недоотриманих доходів.

З метою протидії безквитковому проїзду у приміському сполученні залізничник вживають низку заходів, зокрема: на вокзалах та станціях, де здійснюється масова посадка пасажирів, організується перонний контроль з числа працівників залізниці, які перевіряють квитки та не допускають у поїзди безквиткових пасажирів; практикується супроводження популярних приміських поїздів групами у складі працівників міліції та моторвагонних депо; до пасажирів, які здійснили безквиткову посадку до поїздів на станціях та вокзалах, де є квиткові каси, під час оформлення квитків провідниками чи перевіряльниками у поїзді застосовується додатковий збір; регулярно проводяться місячники підвищення доходності приміських пасажирських перевезень; до профілактичної роботи залучаються засоби ЗМІ та ін.

Деякі запобіжні заходи є нетрадиційними, втім, досить ефективними. Так, для окремих, зрозуміло, густо населених приміських поїздів практикується додаткова технічна зупинка перед станцією Дніпропетровськ тривалістю 10-15 хвилин для перевірки наявності квитків та 100% оформлення проїзних документів усім пасажирам.

Насамкінець, хочу наголосити, що безумовне виконання пасажирами своїх обов’язків, серед яких значиться і оплата проїзду, - це запорука того, що соціально значущі приміські пасажирські перевезення збережуться і здійснюватимуться на належному рівні.