slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Придніпровська залізниця: переїздам – пильна увага 13/2/2014

Робота над підвищенням безпеки залізничних переїздів на Придніпровській залізниці ведеться постійно та комплексно. Однак найефективнішим заслоном дорожньо-транспортним пригодам на залізничних переїздах є дисциплінованість усіх учасників руху.

Саме ці тези були основними на нещодавній прес-конференції в ІА «Мост-Днепр» (м.Дніпропетровськ), куди було запрошено фахівців магістралі, а також представників міської ДАІ.

Юрій Піскун, в.о. головного ревізора з безпеки руху поїздів та автотранспорту Придніпровської залізниці:

- Залізнична інфраструктура, а отже й залізничні переїзди, – це апріорі об’єкти підвищеної небезпеки, тож вони потребують і пильної уваги. Як тих, хто їх утримує, так і тих, хто ними користується.

Особливістю залізничного транспорту є те, що зупинити поїзд миттєво неможливо (гальмівний шлях становить близько кілометра). І це також слід неодмінно враховувати водіям автотранспорту під час перетину залізничних колій.

Для попередження трагедій на залізничних переїздах придніпровські залізничники планово та системно вживають заходи профілактичного й організаційно-технічного характеру.

На Дніпропетровщині 222 залізничні переїзди, які утримує Придніпровська залізниця. На 58-ми з них є черговий та шлагбауми, решту обладнано переїзною сигналізацію, вид якої залежить від інтенсивності руху поїздів та автотранспорту через даний переїзд.

Для підвищення безпеки залізничних переїздів ми виконуємо їх капітальні ремонти, вкладаємо на переїздах більш сучасні настили із залізобетону, замінюємо застарілі світлофори з ламповими сигналами на світлодіодні, запроваджуємо схемні рішення, покликані запобігти можливим відмовам у роботі засобів переїзної автоматики.

Так, за останні три роки капітально відремонтовано 42 залізничні переїзди, на 60-ти вклали настили зі збірного залізобетону, запровадили 148 світлодіодних головок. У поточному році запланували виконати капітальний ремонт ще 10 переїздів (а це половина з тих, які буде капітально відремонтовано цьогоріч).

Додайте сюди серйозну інформаційно-профілактичну роботу: обладнання всіх переїздів, де є черговий, попереджувальними щитами з інформацією про небезпеку порушення правил перетину залізничних переїздів та наслідки цих порушень; виготовлення близько мільйона інформаційних буклетів з профілактичними матеріалами, які розповсюджено серед водіїв, на вокзалах та станціях; транслювання застережень через гучномовний зв’язок на вокзалах, у регіональних поїздах «Столичний експрес», «Східний експрес» та ін.

Результати цих зусиль втішні: якщо в 2010 році на території області зареєстровано 7 ДТП на залізничних переїздах, загинуло 47 і травмовано 14 осіб, то минулоріч маємо 4 такі ДТП з одним травмованим.

Зазначу, що всі нещасні випадки на залізничних переїздах нашої магістралі сталися виключно з вини водіїв автотранспорту, які порушували правила перетину залізничних колій, а також те, що жоден технічний засіб не здатний гарантувати безпеку недисциплінованому водію.

Валентин Коблик, начальник служби колії Придніпровської залізниці:

- Особлива увага на залізниці приділяється ділянкам швидкісного пасажирського руху, де поїзди розвивають швидкість до 160 км\год. Це П’ятихатки - Дніпропетровськ – Синельникове – Чаплине. На залізничних переїздах, які знаходяться на шляху прямування швидкісних експресів (а таких переїздів у Дніпропетровській області близько 50, усі вони регульовані), ми запровадили додаткові заходи безпеки, щоб фізично унеможливити потрапляння автотранспорту на залізничні колії під час проходження швидкісних поїздів. На переїздах, де є черговий, той, орієнтуючись на графік проходження швидкісних поїздів, «підстраховується» ще й перекриттям авторуху за допомогою ручних шлагбаумів.

Зазначу, що з року в рік на залізниці збільшується кількість переїздів з чотирма загороджувальними шлагбаумами, які забезпечують повне перекриття автошляху з обох кінців. За останні три роки ми обладнали таким чином 18 залізничних переїздів, плануємо дотримуватись «темпів» - 5-7 переїздів за рік. Зрозуміло, що це дороговартісне обладнання в першу чергу встановлюється на ділянках з інтенсивним залізничним рухом.

Сьогодні на залізниці проходить випробувальну експлуатацію інноваційний загороджувальний пристрій, широке впровадження якого також має сприяти підвищенню безпеки залізничних переїздів. На окремих переїздах практикується встановлення відеокамер для фіксації порушень дорожнього руху.

Щовесни та щоосені на залізниці проводяться комісійні огляди переїздів, насамперед тих, через які дозволено автобусний рух, за участі наших працівників, співробітників ДАІ, Автодору, посадовців місцевої влади. Мета цих оглядів – перевірити стан залізничних переїздів, виявити, а затим і оперативно усунути недоліки в їх утриманні.

Скажу, що ми робимо все можливе, аби зробити наші переїзди максимально безпечними для руху залізничного та автотранспортного. Хоча з практики добре знаємо: шлагбауми, на відсутність яких часто нарікають пересічні громадяни та представники ЗМІ, - не панацея від трагедій на залізничних переїздах. Лише неухильне дотримання правил руху всіма його учасниками – запорука безпеки.

Про співпрацю із залізничниками розповів ще один учасник прес-конференції– старший інспектор відділу організації дорожнього руху УДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області підполковник міліції Руслан Доброродний. Правоохоронець зазначив, що зазвичай приписи щодо усунення недоліків, виявлених на переїздах, власником яких на Дніпропетровщині є Укрзалізниця та її структурні підрозділи, усуваються у жорстко визначені терміни - на відміну від претензій до стану залізничних переїздів відомчого підпорядкування.

Старший інспектор відділу організації роботи дорожньо-патрульної служби УДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області майор міліції Юрій Шварц детально зупинився на адміністративній відповідальності, передбаченій за порушення водіями автотранспорту правил перетину залізничних переїздів, - а це штрафи, позбавлення права керування з оплатним вилученням автомобіля та адміністративний арешт.