slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Компенсаційні виплати за перевезення пільгових категорій пасажирів стають більш символічним 23/4/2014

У першому кварталі 2014 року Придніпровська залізниця перевезла поїздами дальнього та приміського сполучення 17 млн 430 тис. пасажирів. Пасажири пільгових категорій у цей період становили близько 12% від загального числа осіб, які скористалися послугами магістралі, або 2 млн 045,1 тис. чоловік.

За пільгові пасажирські перевезення у січні-березні поточного року було нараховано 21 млн 788,1 тис. грн, фактична ж компенсація підприємству склала 1 млн 910,9 тис. грн (з яких 359,2 тис. грн – це торішній борг). Таким чином, замовники пасажирських перевезень за соціальними тарифами у першому кварталі цього року відшкодували магістралі тільки 1 млн 551,7 тис. грн або лише 7% від суми нарахувань за фактично надані послуги з перевезення пільгових категорій пасажирів.

Недоотримані надходження склали 20 млн 236,4 тис. грн. Зокрема, залізниці стовідсотково не відшкодовано витрати на пільгові перевезення студентів та дітей віком від 6 до 14 років (а це 6 млн 026,1 тис. та 978,3 тис.грн відповідно). Міністерство освіти та науки України, яке виступає замовником цих перевезень, уклало з Придніпровською залізницею договір на 2014 рік лише у межах бюджетних коштів (5 млн 700 тис. грн) при тому, що тільки в першому кварталі за фактичні перевезення даних пільгових категорій пасажирів нараховано понад 7 млн грн.

За перевезення пасажирів, пільги по яких компенсують місцеві органи влади, у січні-березні 2014 року залізниці недокомпенсовано 13 млн 232 тис. грн або 89,5% нарахувань (1 млн 910,9 тис. грн замість 14 млн 783,7 тис. грн за фактично надані послуги). Рівень компенсаційних виплат становить 13-25% по Дніпропетровській області, 3% - по Запорізькій, по Криму – 6%.

Хронічна недокомпенсація витрат на перевезення пільгових категорій пасажирів дедалі важчим тягарем лягає на плечі залізничників, практично унеможливлює оновлення морально застарілого та фізично зношеного рухомого складу (за останнє десятиліття на Придніпровській магістралі не придбали жоден пасажирський вагон), ускладнює утримання вагонного та локомотивного парку підприємства у справному стані, а також забезпечення безпеки залізничного руху.