slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Юрій Піскун: Безпека автотранспорту та пасажирів залізниці на залізничних переїздах цілком залежить від дисциплінованості тих, хто за кермом 2/12/2014

Безпека переїздів та колій Придніпровської залізниці і стан дорожньо-транспортного травматизму на них стали темою зустрічі дніпропетровських медійників та першого заступника головного ревізора з безпеки руху та автотранспорту Придніпровської залізниці Юрія Піскуна, що днями пройшла в головному офісі магістралі.

Ось що розповів Ю.Піскун:

- Наприкінці листопада у Російській Федерації на одному із залізничних переїздів сталася дорожньо-транспортна пригода зі смертельними наслідками. Вантажівка-довгомір, водій якої не впорався з кермуванням за складних погодних умов, виїхала на колії перед вантажним потягом. Після удару по дотичній автомобіль потрапив під пасажирській потяг, який на повній швидкості рухався по ближчій до авта колії. Водій вантажівки загинув миттєво, зіткнення спричинило сходження з рейок кількох вантажних вагонів, у пасажирському поїзді, де на той час знаходилися 494 пасажири, на щастя, ніхто не постраждав. Однак пошкоджень зазнала залізнична інфраструктура та рухомий склад залізниці.

В Україні, на жаль, подібні трагедії на залізничних переїздах та коліях також непоодинокі: 4 лютого – на Сумщині, де в маршрутці, яка вискочила на колії перед дизель-поїздом, загинули 12 і травмовані 6 пасажирів; 31 травня – у Харківській області, де за аналогічних обставин вантажівка завдала значних пошкоджень залізничній інфраструктурі; 18 серпня – в Хмельницькій області (спроба водія вантажівки перетнути залізничні колії перед дизель-поїздом, призвела до сходження з рейок та серйозного пошкодження головного вагона) та в інших регіонах.

Для Придніпровської залізниці, яка в залізничному сполученні обслуговує територію Дніпропетровської та Запорізької областей, проблема безпеки залізничних переїздів та колій теж є актуальною, насамперед тому, що саме на нашій території у жовтні 2010 року трапилася страшна марганецька трагедія, яка в одну мить забрала життя 45 осіб, ще вісьмох скалічила.

З початку року на переїздах та коліях Придніпровської залізниці зафіксовано 9 ДТП, загинула одна людина, 5 осіб травмовано. Усі цьогорічні дорожньо-транспортні пригоди сталися з вини водіїв автотранспорту. Наприклад, 3 листопада, на перегоні Приворот – блокпост 146 км (це Криворіжжя) автомобіль намагався «позмагатися» у швидкості з поїздом, з трагічними для водія наслідками.

Цьогоріч побільшало дорожньо-транспортних пригод поза переїздами, коли водії автотранспортних засобів намагаються перетнути колії, де їм заманулося. Чотири з дев’яти випадків ДТП – саме з цієї категорії, остання аварія трапилася нещодавно під Дніпродзержинськом, де автівка спробувала перетнути колії в невстановленому місці.

«Логіку» порушників зрозуміти складно, а їхня легковажність, стійке переконання «зі мною таке не трапиться ніколи» просто вражає. Другого серпня цього року на перегоні Червоний Шахтар – Грекувата легковик ВАЗ, в салоні якого знаходилися троє молодих людей, намагався проскочити перед одиночним локомотивом попри заборонний сигнал на переїзді. У результаті одна людина загинула, двоє у надзвичайно важкому стані опинилися на лікарняному ліжку. Однак у той час, коли на переїзді працювала численна комісія ДАІ, що розслідувала аварію, жінка-водій «Мазди» спокійнісінько їхала через колії на червоне світло.

Зі свого боку придніпровські залізничники роблять усе можливе для підвищення безпеки своїх переїздів та колій. Зазначу, що на цей час в Україні налічується 5388 залізничних переїздів, 388 з них розташовані у зоні обслуговування Придніпровської залізниці. Усі наші переїзди є регульованими, тобто обладнані пристроями звукової та світлової сигналізації. Дев’яносто переїздів із загальної кількості – це переїзди з черговим, 51 обладнано чотирма шлагбаумами. За світовими стандартами це досить високий показник, вищий, наприклад, за Бельгію чи Швейцарію. Тобто вимоги до безпеки на залізничному транспорті в Україні досить жорсткі.

Ми на залізниці щорічно розробляємо й друкуємо багатотисячним накладом профілактичні флаєри з правилами безпеки на залізничних переїздах та коліях, які розповсюджуються на вокзалах, у поїздах, серед водіїв на самих переїздах. На переїздах також розміщено попереджувальні банери, які, на нашу думку, повинні спонукати керманичів автотранспорту до безпечного водіння.

Крім цього, на магістралі планово вживають низку організаційно-технічних заходів до підвищення безпеки залізничних переїздів. Цьогоріч, наприклад, капітально відремонтували 15 залізничних переїздів, уклали 18 комплектів сучасних залізобетонних настилів на переїздах тощо. Ця робота проводиться у рамках 5-річної програми підвищення безпеки залізничних переїздів, хваленої Міністерством інфраструктури України.

Однак усі технічні й попереджувальні заходи будуть малодієвими, якщо водії автотранспорту легковажитимуть власною безпекою. Принагідно хочу звернутися до тих, хто знаходиться за кермом. Пам'ятайте: сьогодні ви - водій, а завтра, можливо, – пасажир залізниці, чия безпека залежить від розсудливості людини за кермом. Залізницею перевозять тисячі людей, мільйони тонн вантажів, у тому числі й небезпечних. Будьте розважливі, думайте про інших, розумно дбайте про себе. Особливо в осінньо-зимовий період, коли в безпеку руху «втручаються» ще й погодні чинники – ожеледь, снігопади, заметілі тощо.