slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Проблеми приміського сполучення та шляхи їх вирішення 4/5/2011

«Пасажири є, а вигоди немає», - так стисло окреслив одну з найболючіших проблем приміських пасажирських перевезень начальник цієї служби на Придніпровській залізниці Ігор Черепанов в інформаційній агенції «Міст-Дніпро» (м.Дніпропетровськ).

Приміські поїзди, за словами І.Черепанова, були й залишаються соціально затребуваним видом транспорту: щомісяця в приміському сполученні Придніпровська магістраль перевозить 5 млн пасажирів, по чотирьох дирекціях залізничних перевезень (Дніпропетровській, Криворізькій, Запорізькій та Кримській) щоденно слідують близько 350 приміських пасажирських поїздів.

Однак до 75% це пасажири пільгових категорій (їх 26). У 1-ому кварталі 2011 року витрати Придніпровської на перевезення поїздами приміського сполучення склали 135 млн грн. (це вартість електроенергії, палива, ремонтних матеріалів, оплата праці залізничників тощо), а доходи від реалізації квитків та компенсація безоплатного проїзду пільговиків з державного та місцевих бюджетів – лише 15 млн, або 11,6% витрат.

Якщо детальніше говорити про останню, то за три місяці цього року з державного та місцевих бюджетів залізничникам компенсували лише 52% від витраченої на перевезення пільгових категорій пасажирів суми, а торік – трохи більше 60%.

Але ще більшою проблемою Придніпровської магістралі (втім, як і решти українських залізниць) є безквитковий проїзд пасажирів, які не мають права на пільги, однак не поспішають оплачувати своє пересування приміськими потягами. Аби дисциплінувати цих подорожувальників, на Придніпровській залізниці вдаються до таких вимушених заходів, як запровадження посадкових бригад та перонного контролю на вокзалах і груп супроводу - в приміських поїздах, залучають працівників правоохоронних органів, а відтепер ще й почали відміняти зупинки окремих приміських поїздів на станціях, де показник реалізованих через касу квитків суттєво відрізняється від кількості пасажирів, які реально сіли до приміського поїзда. Подібна картина у Дніпропетровському регіоні спостерігається на станціях Діївка, Сухачівка, Губиниха, Ксенівка, Павлоград-1, не є виключенням й інші дирекції магістралі. І перші спроби вже зроблено – наприклад, на станціях 219-й, 222-й кілометр та інших.

Виховання вихованням, але з огляду на соціальну значущість приміських пасажирських перевезень на Придніпровській залізниці прагнуть не тільки зберегти цей вид транспорту, але й поліпшити якість приміських перевезень, для чого оновлюють рухомий склад, вивчаючи попит, призначають нові маршрути. Наприклад, вже два роки поспіль курсує електропоїзд сполученням Запоріжжя-Геничеськ. Цьогоріч на початку літнього сезону буде введений маршрут Дніпропетровськ-Геничеськ. У 2010-ому після виконання ремонтних робіт колії до 1 год.40 хв. скоротився шлях у приміському сполученні між Сімферополем і Севастополем, а вартість квитка тут майже утричі дешевша за проїзд маршруткою.

Залізничники пропонують пасажирам приміських поїздів і таку послугу як абонементні квитки: повний, пільговий, вихідного дня, дитячий чи студентський. Це зручно й вигідно для тих, хто щоденно користується приміським залізничним транспортом, бо дає можливість економити, фактично оплачуючи меншу кількість поїздок.

Тобто роботу на Придніпровській залізниці у цьому напрямку виконують чималу. Черга за пасажирами: згадати про свої обов’язки, а не лише права, усвідомити, що добробут перевізника неодмінно позначиться і на самих перевезеннях, таких потрібних мільйонам людей.