slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Олександр Компанієць: Заборгованість держадміністрацій за пільгові перевезення та пасажири-«зайці» змушують Придніпровську залізницю скорочувати приміські поїзди 2/6/2015

Днями в інформаційній агенції «Днепр Мост» відбулася прес-конференція заступника начальника служби приміських пасажирських перевезень Придніпровської залізниці Олександра Компанійця, під час якої він зупинився на цікавих для мас-медіа та жителів Дніпропетровщини питаннях.

Про перевезення пасажирів

Придніпровська залізниця є одним з найбільших в Україні перевізників пасажирів у приміському сполученні. Торік приміськими поїздами магістралі перевезено понад 13,5 млн осіб. У середньому щодоби залізниця відправляє у рейс 183 приміських поїзди, зокрема, на Дніпропетровщині – 117. Вони перевозять до 44 тис. пасажирів (у тому числі 14 тис. пільговиків), з них у Дніпропетровській області – до 25 тис. пасажирів (у тому числі близько 10 тис. пільговиків).

Якщо співвіднести кількість перевезених пасажирів до кількості поїздів, отримаємо, що на один приміський поїзд по залізниці припадає менше 200 пасажирів, тобто менш ніж 20% місткості состава. По Дніпропетровську цей показник складає 130 осіб, по Дніпродзержинську – 90, по Кривому Рогу – 120. Попри таку ситуацію, Придніпровська залізниця стабільно забезпечує перевезення пасажирів платної та пільгових категорій у трьох регіонах України – повністю у Дніпропетровській та Запорізькій областях, частково – в Херсонській.

Про збитки залізниці

Приміське сполучення для залізниці збиткове. Кожен відправлений приміський поїзд збільшує збитки підприємства на 8 тис. гривень. У 1-му кварталі 2015 року магістраль втратила на приміських перевезеннях 133 млн грн.

Серед основних причин їх збитковості – недобросовісні пасажири, які або взагалі не сплачують за проїзд, або оплачують його неповністю, а також хронічна заборгованість місцевих держадміністрацій за пільгові перевезення.

Згідно із Законом України «Про залізничний транспорт» місцеві держадміністрації повинні фінансувати будівництво та ремонт пасажирських платформ, придбання приміського рухомого складу, повною мірою відшкодовувати перевезення пасажирів за соціальними тарифами. Виконується (і те частково) лише останнє завдання. За 4 місяці 2015 року Придніпровська залізниця перевезла у приміському сполученні понад 1,5 млн пасажирів пільгових категорій на суму більш як 13 млн грн, отримала відшкодування з місцевих бюджетів у сумі лише 3,2 млн грн. По Дніпропетровській області ці показники відповідно становлять 1 млн пільговиків на суму 9 млн грн, компенсація – 1,6 млн грн. За період з 2008 по 2014 рік включно залізниці недокомпенсовано за пільгові перевезення пасажирів у приміському сполученні понад 38 млн грн.

Про наслідки

Левова частка коштів у господарстві приміських пасажирських перевезень витрачається на ремонт рухомого складу, більшість з якого експлуатується понад 50 років. В умовах скрутного фінансового становища залізниця змушена скорочувати малонаселені приміські поїзди та відміняти зупинки з незначним пасажиропотоком.

Так, з 26 травня в Дніпропетровській області по окремих днях відмінено курсування 12 приміських поїздів, зокрема:
Дніпропетровськ – Балівка та зворотно – по середах та п’ятницях;
Дніпропетровськ – Верхівцеве – по суботах;
Верхівцеве – Синельникове-1 – по неділях; Синельникове-1 – Дніпропетровськ – по неділях;
Дніпропетровськ – Лозова та зворотно – по неділях;
Дніпропетровськ – П’ятихатки та зворотно – по суботах;
П’ятихатки – Рокувата та зворотно – по неділях.

Також у вихідні дні маршрут електропоїзда Запоріжжя-1 – Сухачівка скорочено до станції Дніпропетровськ (без заходу на станцію Дніпропетровськ-Південний).

Якщо пасажири ігноруватимуть свої обов’язки, не буде досягнуто порозуміння з місцевими держадміністраціями, залізниця змушена буде вдаватися до подібних заходів і надалі.

Інформація для відпочивальників

Залізниця постійно вивчає попит своїх пасажирів і реагує на його підвищення чи навпаки. Щоб забезпечити масові перевезення до місць літнього відпочинку з 1 червня призначено курсування приміського поїзда сполученням Дніпропетровськ – Генічеськ. Поїзд у складі 10 вагонів (близько 800 місць) вирушатиме до приазовського узбережжя і зворотно щодня, крім вівторка. Вагони – з м’якими сидіннями і туалетами. Вартість проїзду – 42 грн 60 коп. Автотранспортне сполучення з Генічеськом наразі обійдеться щонайменше в 220 грн.

Крім того, з 1 червня щоденно курсуватиме електропоїзд Запоріжжя – Генічеськ, а по суботах-понеділках – Кривий Ріг – Генічеськ.

Про відміну пільг

Згідно із Законом України від 28.12.2014 № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» з 1 червня 2015 року відміняється пільговий проїзд для окремих категорій громадян. Детальну інформацію про те, для яких саме, пасажири можуть прочитати на інформаційних стендах вокзалів та станцій, а також на офіційному сайті Придніпровської залізниці www.dp.uz.gov.ua.