slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Придніпровська залізниця: особиста безпека – справа загальна, однак здебільшого вона у руках кожного з нас 16/9/2015

Днями в інформаційній агенції «Мост Днепр» (м. Дніпропетровськ) пройшла прес-конференція з питань безпеки на залізничному транспорті. Придніпровську залізницю представляли в.о. головного ревізора з безпеки руху поїздів та автотранспорту Юрій ПІСКУН та начальник служби охорони праці Віктор КЕЛЕМБЕТ.

Юрій Піскун:

- У 2014 році на Придніпровській залізниці зафіксовано дев’ять дорожньо-транспортних пригод на залізничних переїздах та коліях, у результаті одна людина загинула, п’ятеро осіб отримали травми. У січні-серпні 2015 року на переїздах та коліях магістралі сталися чотири ДТП, унаслідок яких двоє людей загинуло, одна травмована.

Особливе занепокоєння викликає збільшення кількості дорожньо-транспортних пригод поза залізничними переїздами, тобто в місцях, абсолютно не пристосованих для перетину колій автотранспортом. Від початку 2015 року з чотирьох випадків зіткнення рухомого складу з автотранспортом у трьох (75%) автомобілі намагалися переїхати через залізничні колії поза переїздами. Компетентно заявляю, що це неможливо, а подібна безвідповідальність водіїв викликає щонайменше подив.

Наприклад, 17 лютого на перегоні Обща – Оріхівська (Запорізька область) легковик «Судзукі» намагався, проте не зміг проскочити перед поїздом, що наближався. Четвертого березня на перегоні Балівка – Новомосковськ (Дніпропетровська область) водій автомобіля «Нива» теж невдало здійснив подібну спробу. Найбільше не пощастило керманичу «Форда», який 3 серпня за аналогічних обставин загинув на перегоні Желєзнякове – П’ятихатки.

Придніпровська залізниця постійно вживає заходів до підвищення безпеки своїх переїздів та колій. За останні шість років 19 залізничних переїздів було переведено до категорії охороняємих, 18 - обладнали додатковими шлагбаумами, які перекривають усю проїжджу частину, 2 – автоматичною світлофорною сигналізацією. На ці заходи залізниця загалом витратила понад 11,3 млн грн.

Тільки за сім місяців 2015 року було виконано капітальний ремонт семи залізничних переїздів, на трьох укладено комплекти переїзного настилу, на шести – комплекти зі збірного залізобетону, проведено роботи з підвищення видимості на 146 км перегону Воскобійня – Дніпродзержинськ-Пасажирський, встановлено 42 світлодіодні головки на переїзних світлофорах. Велася також активна інформаційно-роз’яснювальна робота, зокрема, шляхом роздачі профілактичних флаєрів учасникам автомобільного руху, пасажирам залізниці, пішоходам, які користуються залізничними переїздами.

Як свідчить світова практика, у жодній країні світу немає залізниць, де всі переїзди охороняються черговими. Таких переїздів за кордоном не більше ніж 18-20% від загальної кількості. Усі залізничні переїзди з невисокою інтенсивністю руху регулюються виключно засобами автоматичної світлофорної сигналізації. Облаштування залізничних переїздів на українських магістралях відповідає, а той перевищує ці показники. Треба лише виховати наших водіїв, прищепити їм звичку дотримуватися правил, особливо тих, які, як на залізничному транспорті, «написані кров’ю».

Віктор Келембет:

- Залізниця є об’єктом підвищеної небезпеки, що, на жаль, розуміють не всі пересічні громадяни. Звідси й невтішна статистика невиробничого травматизму. За вісім місяців 2015 року на Придніпровській залізниці зареєстровано 52 нещасних випадки зі сторонніми особами, з них 28 смертельні, проти 49 випадків (30 смертельних) за той же період 2014 року.

Найбільша кількість травмувань цьогоріч припадає на станції Дніпродзержинськ, Нижньодніпровськ, Сухачівка, Верхівцеве, Верхньо-дніпровськ, Дніпропетровськ, Іларіонове, Діївка, Новомосковськ, Павлоград.

Аналізуючи причини нещасть, фахівці з охорони праці найчастіше називають перехід колії у невстановлених місцях, перед поїздом, що наближається, або під вантажними вагонами; ходіння по коліях чи небезпечно близько до них, а також перебування біля краю пасажирських платформ. Алкогольне сп’яніння тільки погіршує реакцію людини на небезпеку та призводить до більш тяжких наслідків.

Кілька прикладів. 22 серпня на перегоні Дніпродзержинськ – Баглій 54-річна жінка перетинала колії у невстановленому місці перед пасажирським поїздом «Генічеськ – Київ». Машиніст потяга застосував екстрене гальмування, проте уникнути наїзду все одно не вдалося. Жінка загинула на місці.

Третього серпня на перегоні Желєзнякове – П’ятихатки водій легковика «Форд» вирішив, що проскочить перед вантажним потягом, ще й поза залізничним переїздом. У результаті локомотив, хоч машиніст і застосував екстрене гальмування, зім’яв автівку. Її 30-літній керманич помер дорогою до лікарні.

Другого травня нетверезий 64-річний чоловік усівся просто на рейки на перегоні Зустрічний – Дніпропетровськ-Вантажний. Попри всі зусилля машиніста вантажного потяга, зупинити состав не вдалося.

Одинадцятого квітня на станції Нижньодніпровськ-Вузол 74-літній пенсіонер, який пішов по воду на інший бік станції, намагався перетнути колії поза пішохідним переходом і потрапив під рухомий склад під час розформування поїзда на одній із станційних гірок. З численними травмами потерпілого доправили до лікарні, чоловік, вочевидь, залишився інвалідом.

За кожним таким випадком – справжня людська трагедія. Однак найстрашніше, коли на залізничних коліях гинуть діти. Четвертого вересня на станції Синельникове група підлітків затемна переходила через колії перед швидкісним поїздом «Київ – Запоріжжя». Тринадцятирічний Рустам, за словами друзів, хотів довести, що він серед них найпрудкіший. Екстрене гальмування, яке застосував машиніст «Хюндай», не врятувало дитину від наїзду та загибелі.

У лютому 2014 року на залізниці було зафіксовано ще один випадок загибелі дитини під колесами потяга. Поблизу станції Сухачівка 10-літній хлопчина, житель сусіднього селища Таромське, пролазив під пасажирською платформою і потрапив під вантажний поїзд.

Сьогодні до вже «традиційних» причин дитячого травматизму та загибелі на залізниці додаються «модні» тенденції. Зокрема, на цей час вельми популярним серед дітей та молоді стало селфі на тлі рухомого складу або прямо на ньому, ще й під час руху. Склалися цілі товариства зачеперів, які катаються на поїздах, фільмують себе та викладають відео в Інтернет. А гаджети перетворилися на справжнє лихо для безпеки на залізничних об’єктах, бо неповнолітні не виймають з вух навушників, не випускають з рук мобільні телефони чи планшети, безпідставно думаючи, що можуть робити кілька справ одночасно. Однак досвідчені залізничники скажуть, що навіть така дрібниця, як одягнутий капюшон чи відкритий зонт поблизу колій можуть стати вирішальною «крапкою» у житті людини.

Так, у лютому 2014 року на перегоні Чаплине – Улянівка загинув 42-річний чоловік, який під час перетину колії на велосипеді був у навушниках і не почув сигналів пасажирського поїзда сполученням Маріуполь – Львів. А у липні минулого року поблизу станції Нижньодніпровськ загинула 14-річна дівчина, яка, перетинаючи колії, говорила по мобільному телефону і не помітила вантажний потяг.

Укотре нагадую, що потяг не можна миттєво зупинити, на швидкості 60-80 км/год. гальмівний шлях рухомого складу становитиме не менше 600 метрів. Однак саме цим фактом нехтує більшість постраждалих на залізниці.

На залізниці постійно вживають комплекс заходів – як організаційно-технічних, так і профілактичних, щоб унеможливити випадки невиробничого травматизму. Однак лише особиста обережність кожного з нас, неухильне дотримання елементарних правил безпечного поводження на залізничних об’єктах є справді надійною запорукою особистої безпеки на залізниці, ще й безпеки персоналу залізниці та її пасажирів.