slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Придніпровська залізниця: активізація розкрадачів змушує шукати додаткові засоби збереження свого майна та вантажів 13/11/2015

Придніпровські залізничники занепокоєні стрімким зростанням кількості злочинних зазіхань на майно магістралі та вантажі, які вона перевозить, і як результат, значним збільшенням збитків від незбережених перевезень - за десять місяців 2015 року в 4,4 рази проти січня-жовтня 2014-го. У грошовому вираженні це 1 млн 499 тис. грн у поточному році проти 338,8 тис. грн торік.

Більш як 96% цьогорічної суми збитків становлять втрати залізниці внаслідок розкрадання вантажів (для порівняння: торік частка крадіжок у загальній сумі збитків від незбережених перевезень становила 65,5%).

Як відзначають у службі комерційної роботи та маркетингу залізниці, цьогоріч злодії найчастіше зазіхали на металопродукцію (61,8%), вугілля (16,6%), мінеральні добрива (12,7%) та брухт (4.2%). Підвищення їх активності значною мірою обумовлене соціальними чинниками та скасуванням транспортної міліції, з якою залізничники мали чіткий, роками напрацьований порядок взаємодії.

Щоб у таких непростих умовах забезпечити схоронність вантажів, на Придніпровській магістралі посилюють охоронні заходи силами ВОХР та залучених охоронних фірм, оперативність реагування на спроби незаконного втручання в діяльність залізниці, а також намагаються усунути внутрішні чинники, які сприяють розкраданням чи втраті вантажів.

Зокрема, посилена увага прикута до найбільш криміногенних ділянок магістралі, якими на цей час є станції П’ятихатки, Таврійськ, Гайчур та Магедове, ділянки П’ятихатки-Стикова – Железнякове – Верхівцеве. Чаплине – Пологи, П’ятихатки – Жовті-Води-1 – Савро, Запоріжжя-Ліве – Пологи, а також до Запорізького вузла. У цих місцях виставляються додаткові пости, організовуються засідки, проводяться профілактичні рейди.

Для забезпечення захисту вантажів на станціях Запоріжжя-Ліве та Запоріжжя-Вантажне залізниця задіяла приватні охоронні фірми. Невдовзі додаткові охоронці з’являться і на станції П’ятихатки-Стикова.

Проводиться ретельний комерційний огляд вантажних вагонів: фахівці проводять контрольні зважування, перевіряють стан захисного маркування на упаковках, фотографують стан вантажу до відправлення та по прибутті тощо.

Посилену увагу залізничники приділяють насамперед металевим вантажам - як «найпопулярнішим» серед крадіїв. Так, неноменклатурну металопродукцію розміщують у «голові» вантажних поїздів або поряд із номенклатурними вантажами, що охороняються, поїзди із металопрокатом супроводжують бійці воєнізованої охорони, на станціях цим составам забезпечують пріоритетний пропуск, дорогою – забороняють неграфікові зупинки.

Кожен сигнал про несанкціоноване втручання в роботу залізниці, підозрілу діяльність на станціях, поблизу залізничних колій, під час руху вантажних поїздів надходить у підрозділи швидкого реагування, які оперативно прибувають на місце, щоб присікти злочинну спробу або «по гарячих слідах» розслідувати крадіжку.

Завдяки цим заходам із початку року на залізниці було попереджено 116 спроб розкрадання вантажів на суму орієнтовно понад 488 тис. грн, при цьому було затримано 80 зловмисників. У 36 випадках бійці ВОХР були змушені застосувати вогнепальну зброю, аби завадити зухвалим діям злочинців.

Слід зазначити, що на підприємстві пильну увагу звернули і на власних працівників, які недобросовісно виконують покладені на них обов’язки та своєю безгосподарністю сприяють втратам вантажів та злочинній діяльності розкрадачів. З початку року понад 400 працівників магістралі, у тому числі й з числа керівного складу станцій та лінійних підприємств, які допустили незбережені перевезення, притягнуто до дисциплінарної та матеріальної відповідальності.