slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Придніпровські залізничники: розкрадання елементів залізничної інфраструктури створює загрозу безпечним перевезенням 11/2/2016

Стрімке зростання кількості крадіжок елементів залізничної інфраструктури змушує залізничників бити на сполох. Протягом 2015 року було зафіксовано 1853 подібних інциденти, злодії завдали підприємству збитки близько 14,4 млн грн.

Основна частка цієї суми (78% або 11,2 млн грн) припадає на втрати від розукомплектування пристроїв сигналізації, блокування (СЦБ) та зв’язку. У минулому році було зафіксовано 859 таких випадків (проти 617 - позаторік, або +39%). До рук зловмисників потрапили дросель-трансформатори, кабельні муфти, реле, акумулятори або їх елементи.

Розкрадачі також вирізали понад 110 км кабелів СЦБ та зв’язку (в 12,5-жильному обчисленні), майже 47,4 км дротів повітряних ліній зв’язку.

Серйозних втрат від дій зловмисників зазнало також колійне господарство залізниці. Найбільшим попитом у злодіїв торік користувалися деталі кріплення, стикові накладки для рейок, болти та власне рейки – все, що можна здати на брухт. Усього було зареєстровано 599 таких крадіжок. Особливу тривогу викликає територія обслуговування Верховцевської дистанції колії, де розкрадачі діяли найактивніше, - 66 спроб або 11% від загального числа торішніх розкрадань елементів колійної мережі.

У 2015 році було зафіксовано також 183 факти втручання сторонніх осіб у роботу енергогосподарства, попри те, що розкрадання пристроїв електропостачання чи їх складових пов’язане із загрозою здоров’ю та життю самих злодіїв. У більшості випадків фіксувалися крадіжки контактного дроту, трансформаторів, а також злиття трансформаторного мастила.

Постраждав від рук злодіїв і рухомий склад магістралі - торік було розукомплектовано 436 вантажних вагонів, з яких викрали повітро-розподільники та інші металеві частини на загальну суму майже 682 тис. грн.

Почастішали також випадки псування і розукомплектування приміських поїздів. Хулігани скоїли 88 таких спроб і особливо активними були на напрямках Дніпродзержинськ – Дніпропетровськ, Дніпропетровськ – Чаплине, Кривий Ріг – П’ятихатки, Дніпропетровськ – Орлівщина, станціях Кривий Ріг, Запоріжжя-2, Синельникове та Нікополь.

Численні крадіжки елементів залізничної інфраструктури на цей час становлять уже цілком реальну загрозу безпеці перевезень. Зокрема, як говорять фахівці, розкрадання деталей верхньої будови колії може спричинити сходження составів із рейок, людські жертви та багатомільйонні збитки; а вирізаний контактний дріт чи розукомплектовані пристрої сигналізації - щонайменше тривалі простої поїздів. Окремою проблемою для залізничників є дороговартісне відновлення інфраструктури і рухомого складу, якого і так нерідко бракує.

Аби протидіяти розкрадачам, на залізниці розробили комплекс заходів. Особлива увага приділяється захисту дороговартісного та дефіцитного обладнання. Зокрема, працівники служби сигналізації та зв’язку встановлюють спеціальні захисні саркофаги для дросель-трансформаторів, релейні шафи та приміщення обладнують додатковими замками та сигналізацією, яка контролює відкриття дверей, тощо.

У господарстві електропостачання вдаються до заміни контактного дроту на окремих гілках сталевими та сталемідними тросами, що не викликатимуть інтерес у розкрадачів через низьку собівартість металу, з якого виконані «замінники»; болти кріплення трансформаторів приварюють до кронштейнів та опор, огороджують колючим дротом тягові підстанції тощо.

На залізниці також посилюють охорону залізничних об’єктів, у тому числі й силами сторонніх охоронних організацій, вживають заходи, щоб унеможливити потрапляння сторонніх осіб на виробничу територію залізничних підприємств; здійснюють щоденні огляди на всій протяжності головних колій та найбільш криміногенних ділянках; заохочують пильність локомотивних бригад, колійників, працівників господарства електропостачання, сигналізації і зв’язку, а також небайдужих громадян. Зокрема, нещодавно було розповсюджено звернення до громадян із проханням повідомляти про розкрадачів елементів залізничної інфраструктури. У свою чергу, залізничники гарантують інформаторам анонімність, а за цінні відомості обіцяють грошову винагороду.

На магістралі також оголошено конкурс серед власних «кулібіних» на кращу технічну пропозицію щодо захисту залізничної інфраструктури від розкрадання. Кращі прожекти планується втілити в життя, а їх авторів – заохотити.

Залізничники сподіваються і на ефективнішу допомогу з боку правоохоронних органів, хоч ті на цей час і знаходяться у стані реорганізації. Тим більше, що за кожним фактом розкрадання залізничного майна на магістралі готують і направляють правоохоронцям вичерпну інформацію.