slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

1/4/2016

Днями в інформаційній агенції «Днепр Пост» (м. Дніпропетровськ) відбулася прес-конференція заступника начальника служби охорони праці Придніпровської залізниці Ольги Савченко. Говорили про невиробничий травматизм на залізниці, основні причини нещасних випадків на залізничних об’єктах та їх профілактику.

Ольга Савченко: «Фатальними для людини є звикання до небезпеки чи ігнорування її»

- Від початку 2016 року на Придніпровській залізниці рухомим складом травмовано 13 громадян, у тому числі 9 – зі смертельними наслідками. В Україні за цей же період на залізничних об’єктах допущено 135 нещасних випадків зі сторонніми особами, 89 людей загинули.

У лютому придніпровські залізничники проводили місячник інформаційно-роз’яснювальної роботи серед дітей та молоді. Керівники залізниці та її структурних підрозділів, фахівці з охорони праці провели сотні зустрічей зі школярами та студентами, насамперед тих навчальних закладів, які знаходяться поблизу залізничних колій. Говорили про потенційну небезпеку залізничного транспорту, демонстрували профілактичні відеоматеріали, адаптовані для будь-якої вікової категорії дітей, роздали тисячі пам’яток з правилами безпечної поведінки на залізниці.

Хочу зазначити, що, живучи у багатолюдному місті, де потенційну загрозу становить чимало чинників, людина поступово звикає до небезпеки, втрачає здатність миттєво реагувати на тривожні сигнали та знаки. І ця втрата природної пильності виявляється для неї фатальною.

Наприклад, у цьому році на одній з найбільших в Україні сортувальних станцій Нижньодніпровськ-Вузол під маневровий тепловоз потрапив 36-річний чоловік, який звик скорочувати собі шлях через колії, попри те, що на станції є пішохідний міст. У підсумку – травматична ампутація обох стоп і каліцтво.

На станції Сухачівка загинула 43-річна жінка, яка, поспішаючи на роботу, перебігала колію по пішохідному настилу безпосередньо перед електропоїздом. Жінка спіткнулася і потрапила прямо під колеса.

Алкоголь та наркотики також притупляють у людини природний інстинкт самозбереження і здоровий глузд. Наведу приклади: цьогоріч на станції Желєзнякове під колесами вантажного поїзда травмувався підпилий 50-літній чоловік, а на станції Кривий Ріг-Головний 30-річна жінка у стані наркотичного сп’яніння потрапила під дрезину й отримала травму голови.

Відсутність у окремих громадян інстинкту самозбереження демонструють і випадки загибелі людей під час спроб розкрадання залізничного майна та інфраструктури, попри очевидну небезпеку для власного життя. Так, нещодавно на перегоні Губиниха – Новомосковськ 30-річний чоловік спробував зняти трансформатор з опори контактної електромережі, де напруга перевищує 3 тис.В і загинув від ураження електричним струмом.

Окрема розмова про водіїв автотранспорту, чия легковажність час від часу теж поповнює сумну статистику. Так, у лютому на перегоні Новомосковськ – Балівка легковик «Жигулі» в’їхав в бік маневрового тепловоза. 27-літній керманич автівки отримав важкі травми голови і був доправлений до обласної лікарні ім. Мечникова. До слова, в квітні Укрзалізниця має намір провести місячник з безпеки руху.

Вражає і легковажність молоді, що за ґаджетами забуває про потенційну небезпеку залізниці. На початку березня на станції Дніпродзержинськ юнак у навушниках потрапив під рухомий склад, хоч машиніст і подавав застерігаючи сигнали. Результат – черепно-мозкова травма.

Хотілося б, щоб враження від залізниці у людей були виключно позитивними – пов’язаними з цікавими подорожами, романтикою, новими враженнями та знайомствами. Але для цього слід неухильно дотримуватися правил безпечної поведінки на залізничному транспорті, які неодноразово перевірені життям.