slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Придніпровські залізничники б’ють на сполох: масові розкрадання елементів залізничної інфраструктури та рухомого складу загрожують безпеці та стабільності залізничного ру 12/8/2016

За сім місяців 2016 року на Придніпровській залізниці сторонніми особами було скоєно 277 крадіжок елементів верхньої будови колії, зафіксовано 111 випадків псування та розукомплектування пристроїв електропостачання, 570 – пристроїв СЦБ та зв’язку, 91 факт розукомплектування вантажних вагонів. Залізниці завдано тільки прямих матеріальних збитків на суму 6 млн 187 тис. грн, а з урахуванням витрат на відновлення ця сума значно збільшується.

У порівнянні з таким самим періодом 2015 року втрати магістралі внаслідок дій грабіжників зросли вп’ятеро при тому, що в умовах відчутного падіння обсягів залізничних перевезень, критичного зношення рухомого складу та значної частки інфраструктури залізниця має дедалі обмеженіші можливості відновлювати розкрадене та пошкоджене.

Однак найважливішим є те, що в тій криміногенній обстановці, яка на сьогодні склалася довкола залізниці, її працівникам дедалі складніше гарантувати безпеку перевезень та безперебійність залізничного руху. А сходження з рейок пасажирських поїздів, що рухаються зі швидкістю до 160 км\год, або потягів із небезпечними вантажами неминуче призведе до численних людських жертв, страшних каліцтв, зрештою, підвищення соціальної напруги у регіонах, які безпосередньо сусідять із зоною АТО.

Зі свого боку залізниця намагається вживати доступні заходи протидії розкрадачам, зокрема посилює охорону станцій і перегонів, додатково залучаючи до несення служби приватні охоронні організації; захищає пристрої СЦБ і зв’язку металевими та бетонними саркофагами, а зйомні елементи рухомого складу чи інфраструктури наглухо закріплює зварюванням; замінює металеві дроти на рівноцінні з меншим умістом металів; улаштовує сигналізацію та зміцнює запірні пристрої на виробничих та складських будівлях; посилює пильність працівників на робочих місцях, тощо.

Однак без комплексного підходу, і насамперед на державному рівні, проблему розкрадання елементів залізничної інфраструктури та рухомого складу у регіонах самотужки не вирішити. Тож на магістралі вважають нагальною потребою перегляд чинного законодавства України щодо посилення відповідальності за несанкціоновані втручання в роботу залізничного транспорту, зокрема за розкрадання елементів рухомого складу та залізничної інфраструктури. Доцільним буде кваліфікувати злочинні посягання на залізничне майно як загрозу національній безпеці; такими, що можуть призвести до масштабних надзвичайних подій і численних людських жертв, а не оцінювати тяжкість наслідків таких крадіжок за остаточною вартістю вкраденого. На думку залізничників, потрібна також жорстка заборона діяльності приватних пунктів приймання брухту, куди грабіжники зазвичай приносять украдене на залізниці.