slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Ольга Савченко: 26/9/2016

«Уникнути потенційно небезпечного сусідства із залізницею часто не можна, життя та здоров’я збереже неухильне дотримання правил безпеки на залізничному транспорті»

Як уникнути нещасних випадків на залізничних об’єктах? Хто і чому стає жертвами цих нещасть? Як залізничники намагаються попередити трагедії? Про це та інше розповіла заступник начальника служби охорони праці Придніпровської залізниці Ольга Савченко на нещодавній прес-конференції в інформаційній агенції «ДнепрПост» (м. Дніпро).

- Придніпровські залізничники стурбовані зростанням кількості випадків невиробничого травматизму. Станом на 22 вересня, з початку 2016 року на магістралі травмувалися 74 сторонні особи, 45 із них смертельно. Для порівняння: за аналогічний період минулого року на залізниці було зафіксовано 62 нещасні випадки, у тому числі 36 зі смертельними наслідками. Зростання очевидне.

Якщо говорити про всю Україну, то за вісім місяців цього року на об’єктах Укрзалізниці травмувалися 438 чоловік, у тому числі 279 смертельно (проти 402 та 237 осіб – відповідно у 2015 році).

Уникнути потенційно небезпечного сусідства населених пунктів та залізниці, на жаль, неможливо. Залізничні колії перетинають чимало міст та селищ або знаходяться поруч із ними. Однак неухильне дотримання елементарних правил безпеки на залізничному транспорті здатне стовідсотково убезпечити громадян. А нехтування ними рано чи пізно призводить до травмування – каліцтв чи загибелі.

Ось лише кілька прикладів. На станції Нижньодніпровськ-Вузол, де зазвичай ведеться інтенсивна сортувальна робота, 36-річний чоловік переходив через колії в невстановленому місці і потрапив під маневровий тепловоз. Результат – травматична ампутація стоп обох ніг і інвалідність.

На перегоні Сухачівка – Діївка 43-річна жінка, поспішаючи на роботу, перебігала через колії прямісінько перед електропоїздом, послизнулася і загинула під колесами приміського потяга.

Алкоголь та наркотики – погані «помічники», коли йдеться про особисту безпеку. На станції Желєзнякове підпилий чоловік віком 50 років потрапив під вантажний потяг і травмував ногу, а на перегоні Кривий Ріг-Головний – Кривий Ріг жінка у стані наркотичного сп’яніння опинилася під дрезиною і потрапила до лікарні з травмою голови.

Водії автотранспорту повинні пам’ятати, що на залізничних переїздах пріоритет за рухомим складом, а сигнали звукової та світлової сигналізації – це покажчики небезпеки. Інакше біди не уникнути. Так, на перегоні Балівка – Новомосковськ водій «Жигулів» знехтував цим застереженням і, як наслідок, легковик в’їхав у бік маневрового тепловоза, а його керманич із травмами голови опинився на лікарняному ліжку.

Хочу зазначити, що аналогічні, а то й більш трагічні наслідки мають спроби розкрадання елементів залізничної інфраструктури. Наприклад, на перегоні Новомосковськ – Губиниха місцевий житель, озброївшись відповідним інструментом, забрався на опору контактної мережі, щоб поживитися металом. Ураження током напругою 3000 В розкрадач не пережив.

Найбільш вражають нещасні випадки з дітьми та молоддю. На станції Дніпродзержинськ 25-річний юнак у навушниках перетинав колії і не почув попереджувальні сигнали вантажного потяга. Екстрене гальмування врятувало хлопцеві життя, однак наслідки важкі – черепно-мозкова травма і госпіталізація.

У серпні стався кричущий випадок на станції Вільнянськ. Увечері 22-річний юнак, що йшов з групою друзів через пішохідний міст, заради селфі забрався за огородження мосту, не втримався і впав на міжколію. Загиблий був єдиною дитиною в родині.

На Придніпровській залізниці розроблено спеціальну програму попередження нещасних випадків невиробничого характеру, на заходи якої в 2016 році заплановано витратити понад 5,5 млн грн. Це капітальний ремонт залізничних переїздів, пішохідних доріжок, підходів та під’їздів до переїздів, а також пасажирських платформ, мостів і тунелів; забезпечення освітлення станцій, платформ, проходів; покращення видимості на залізничних переїздах; пофарбування лобових частин локомотивів; огородження небезпечних територій станцій та залізничних підприємств; розміщення у поїздах, на вокзалах та станціях профілактичної наочності тощо.

Технічні заходи доповнюються роботою з населенням, насамперед підростаючим покоління. Двічі на рік на залізниці проходить місячник з попередження невиробничого травматизму в навчальних закладах, у першу чергу в тих, які прилягають до залізниці. Фахівці служби охорони праці, а також керівники структурних підрозділів ідуть у школи, коледжі, технікуми, виші, щоб прочитати тематичні лекції, роздати профілактичну наочність, показати відеоматеріали для кожної вікової категорії.

Зараз триває черговий місячник безпеки на залізничному транспорті, що розпочався 5 вересня. Тому я закликаю усіх громадян до неухильного дотримання правил безпеки, особлива увага дітям та молоді, яких варто виховувати своїм гарним прикладом. І нехай залізниця асоціюється у вас із романтикою подорожей, а не гіркотою втрат та нещасть.