slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

На фатальному переїзді говорили про безпеку 11/10/2011

12 жовтня минає рік від дня аварії на залізничному переїзді 116 км перегону Нікополь-Марганець, яка сталась внаслідок зіткнення пасажирського автобуса «Еталон» та електровоза ВЛ-8 Придніпровської залізниці й спричинила загибель 45 осіб і травмування 8.

Напередодні річниці трагічних подій журналісти центральних та місцевих ЗМІ отримали можливість на фатальному переїзді поспілкуватись із представниками міської влади Марганця, обласного управління ДАІ, Придніпровської магістралі, з родинами постраждалих, щоб дізнатись, що було зроблено для жертв тієї страшної ДТП, а також задля того, аби подібне ніколи не трапилось вдруге.

Про чималу роботу, виконану упродовж цього року Придніпровською залізницею, розповів головний ревізор з безпеки руху поїздів та автотранспорту Сергій Савченко.

- Після аварії під Марганцем ми обстежили всі переїзди (тоді їх було 525). Тридцять закрили зовсім, чотири - перевели в розряд переїздів із черговим та чотирма шлагбаумами, з десяток - у розряд технологічних, тобто таких, що нечасто використовуються суто для потреб окремих підприємств. Наступного року на ділянці Лозова-Запоріжжя ще вісім залізничних переїздів буде переведено в розряд переїздів із черговим та перекриттям проїжджої частини на всю ширину, - повідомив С.Савченко.

- Скрізь, де було необхідно, ми поліпшили видимість – як для водіїв, так і для локомотивних бригад, - розповів головний ревізор з безпеки руху поїздів та автотранспорту. - Посилену увагу приділили роботі на залізничних переїздах звукової сигналізації. Наразі, якщо вона вийде з ладу, на перегоні ввімкнеться заборонний сигнал світлофора, що зупинить потяг задовго до того, як він наблизиться до самого переїзду. Якщо тут немає чергового, про несправність буде сповіщено на найближчу станцію або поїзного диспетчера, і ремонтна бригада приїде максимум за півгодини, - зазначив С.Савченко.

За його словами, позитивні наслідки мала не тільки структурна й технічна модернізація переїздів, але й активна інформаційна робота, проведена Придніпровською магістраллю через ЗМІ та за допомогою наочних пропагандистських засобів – широкоформатних банерів, які розмістили у місцях перетину авто- й залізничних шляхів, та листівок з правилами руху через переїзди, що роздали водіям і пасажирам. Як наслідок, за 9 місяців 2011 року кількість ДТП на залізничних переїздах Придніпровської залізниці скоротилась майже на третину (9 випадків проти 14 за той же проміжок у 2010-ому), як і число загиблих та травмованих тут (один випадок проти 3 і 3 проти 9 відповідно).

Сергій Савченко повідомив, що за рішенням Урядової комісії, яка працювала за фактом аварії під Марганцем, до нормативної бази, що регламентує в Україні рух автотранспорту через залізничну колію, у 2011 році були внесені зміни. Зокрема, з інструкції ЦП 0174 вилучено норму про обов’язкове облаштування переїздів з автобусним рухом чотирма загороджувальними шлагбаумами. Зважили на те, що цей захід - дуже витратний, утім, не виправдовує покладених на нього сподівань щодо зменшення кількості ДТП на залізничних переїздах. Відтепер головними технічними засобами, які «чатують» безпеку залізничних переїздів, є звукова й світлова сигналізація, застосування яких, втім, не відміняє необхідності бути уважними й дотримуватись правил дорожнього руху всіма його учасниками.

Дорожнеча витрат, за словами С.Савченка, унеможливлює й цілковиту ліквідацію перетинів в одному рівні автомобільних доріг і залізничних колій, про що заговорили «по гарячих слідах» аварії під Марганцем.

Однак для ділянок з інтенсивним рухом поїздів та автотранспортних засобів це питання не зніматиметься з черги денної. Як відомо, Придніпровська залізниця за короткий термін звела неподалік від місця торішньої ДТП сучасний автодорожній шляхопровід, який обійшовся їй майже в 30 млн гривень. У найближчий час у зоні діяльності Придніпровської буде побудовано ще два таких: на ділянках інтенсивного залізничного руху Лозова-Синельникове та Вадим-Джанкой.

Отже, магістраль з покладеними на неї (й узятими з власної ініціативи) завданнями впоралась: хоча її вини у дорожньо-транспортній пригоді під Марганцем, за висновком Урядової комісії, не було, однак ця трагедія стала своєрідним каталізатором того, аби більш вимогливо поставитись до питань безпеки залізничних переїздів.

Добрий результат зусиль залізничників підтвердив і начальник відділу обласного управління ДАІ Едуард Зборець: «У нас немає претензій до облаштування тих залізничних переїздів, які належать Придніпровській залізниці. За нашими даними, за рік після аварії, залізничниками модернізовано, реконструйовано, відремонтовано близько 160 місць перетину авто- й залізничних шляхів. Є дрібні недоліки на окремих переїздах, але вони оперативно усуваються. Інша справа – залізничні переїзди відомчі. Тут питань чимало. Однак якщо до 1 січня 2012 року їх не буде приведено у відповідність до вимог, зокрема, обладнано звуковою й світловою сигналізацією, то перевезення пасажирів автотранспортом через ці переїзди буде заборонено» - категорично заявив Е.Зборець.

Уважно учасники зустрічі слухали й міського голову Марганця Олега Бідняка, що говорив про роботу місцевої влади з постраждалими: виплату компенсацій та благодійної допомоги, поміч у похованні загиблих і лікуванні тих, кому того дня пощастило вціліти. «Жодних проблем з виплатами не було: що було обіцяно Урядом, обласною й місцевою владою - все люди отримали», - зазначив О.Бідняк.

На жаль, зовсім інакші справи з виплатою страхових компенсацій родинам загиблих і травмованих. Тяганина зі страховою компанією триває й дотепер. А ці гроші аж ніяк не зайві для багатьох постраждалих. Так, 73-літній пенсіонер Іван Федорович Таран, який під час тієї ДТП отримав численні тяжкі ушкодження, лише два тижні як їсть самостійно. Говорить, що за майже рік лікування й реабілітації схуд до вигляду сімнадцятирічного юнака. Втім, дякує Богові, що вижив, і намагається активним способом життя перемогти наслідки переломів та забиттів. А 38-літній Світлана Фролович, яку того дня назавжди знерухомило через травму хребта, гроші життєво потрібні, адже щоб доглядати за скаліченою й пригніченою загибеллю 18-річного сина дружиною, її чоловік покинув вигідну роботу.

… Багато спогадів сколихнула проведена зустріч. Відчувалось: біль ще не вщух, а пам’ять жива. Але серед присутніх байдужих не було. А значить, і надалі вони об’єднуватимуть зусилля, щоб зарадити біді на залізничних переїздах.