slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Зміни життєво необхідні 24/10/2011

Зміни, особливо кардинальні, часто лякають своєю новизною, необхідністю відмовлятись від звичного, усталеного, нечітким розумінням перспектив і вигод. Утім, це не применшує життєвої необхідності рухатись уперед…

Щойно в Укрзалізниці оголосили про плани оптимізувати пасажирські перевезення, щоб, з одного боку, перевести їх на більш високі, європейські стандарти, а з іншого – вирішити проблему їх збитковості, яка за браку державного фінансування дедалі важчим тягарем лягає на залізничну галузь, певна стурбованість виникла як у пересічних громадян, що користуються послугами Придніпровської залізниці, так і в окремих трудових колективах магістралі, де заговорили про можливе скорочення штату в зв’язку з реструктуризацією підприємства.

Справді, реформування сфери пасажирських перевезень, як і будь-якої іншої, вимагає серйозних змін. Утім, керівництво Придніпровської залізниці, дотримуючись загального курсу Укрзалізниці, визначило своїм пріоритетом збереження трудових колективів усіх структурних підрозділів магістралі. Спільно з відомчими профспілками розглядаються варіанти праце-влаштування на рідному підприємстві, а за потреби перекваліфікації тих працівників, які вивільнятимуться в процесі його реструктуризації. Жодну людину не буде скорочено чи працевлаштовано без урахування її побажань, освіти та практичного досвіду.

Стосовно змін, запланованих у сфері пасажирських перевезень, слід зазначити, що в перспективі вони покликані запровадити у нас європейську систему, показниками якої є денні маршрути з високими швидкостями. Висококомфортні швидкісні поїзди невдовзі перевозитимуть пасажирів до обласних центрів, звідки до потрібного місця можна буде добратись приміськими електропотягами.

Першу частину програми запровадження швидкісного руху на Придніпровській залізниці буде введено в дію до травня 2012 року.

Перехід на денні поїзди здійснюватиметься поступово, впродовж 2012-2013 років, і не передбачатиме повної відміни нічних, які зберігатимуться на маршрутах протяжністю понад 500 кілометрів. Однак перед ними стоятиме завдання – скоротити до мінімуму простої в пунктах обороту, щоб ефективніше використовувати рухомий склад. Наприклад, передбачається корисніше експлуатувати поїзд № 79\80: він має двічі за добу обертатися за маршрутом Дніпропетровськ-Київ, а не раз, як сьогодні.

На нові, більш комфортні поїзди будуть переведені запитувані пасажирами рейси 165/166 і 167/168 слідуванням Дніпропетровськ-Київ.

Збільшити середню швидкість поїздів, а отже ефективніше використовувати рухомий склад допоможе і відміна окремих зупинок потягів (таких, де за півроку сідає кілька пасажирів) та скорочення часу стояння на зупинках.

Заплановано відмінити й частину малонаселених приміських електропоїздів. Утім, ця відміна не буде остаточною: якщо пасажиропотік у певних напрямках зростатиме (а на залізниці за цим слідкуватимуть), оперативно призначатимуть нові поїзди. У цих питаннях магістраль готова до співпраці з органами місцевої влади, які мають визначитись із регіональними потребами у приміських пасажирських перевезеннях, а також своєю готовністю і можливостями брати участь у пайовому придбанні нового рухомого складу для залізниці та компенсувати пільговий проїзд пасажирів.

З жалем доводиться констатувати, що пасажирські залізничні перевезення (більшість у дальньому сполученні й усі приміські) сьогодні є збитковими. За 9 місяців 2011 року Придніпровська магістраль загалом перевезла понад 68 мільйонів 990 тисяч пасажирів. При цьому доходи склали 1 млрд 78,4 млн грн., а експлуатаційні витрати - 1 млрд 593,7 млн грн. Таким чином, загальні збитки від пасажирських перевезень – 515, 3 млн грн., у тому числі в приміському сполученні 338,4 млн грн.

За цей час залізниця перевезла 7 мільйонів 774,4 тис. пасажирів пільгових категорій (більше мільйона – поїздами дальнього сполучення і 6 млн 701 тисячу – приміськими) на суму 69 млн 303 тис. гривень. Компенсації ж отримано 24,2 млн гривень, тобто трохи більше третини від необхідного.

Саме заборгованість за перевезення пільговиків, що зберігається з року в рік, - одна з причин, яка не дає змоги вчасно та у необхідній кількості оновлювати рухомий склад Придніпровської залізниці, що більшістю морально застарів та фізично зносився. Так, з 1726 вагонів приписного парку магістралі 821 вагон (або 48%) експлуатується більше 28 років, а з 363 електросекцій 241 (або 66%) побудовано у 1959-1962 роках.

Новопридбання є (наприклад, у період з 2006 по 2008 рік залізниця закупила 25 вагонів та 20 електропоїздів ЕПЛ2Т), але нечасті й скромні, тож очевидно, що вони не охоплять усіх існуючих сьогодні пасажирських маршрутів.

На цьому тлі оптимізація сфери пасажирських перевезень стає ще більш актуальною вимогою часу.