slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Оптимізуємо пасажирські перевезення 27/10/2011

Пасажирські перевезення по Придніпровській залізниці сьогодні здійснюються в умовах гострої нестачі рухомого складу та фінансових ресурсів. Тож одним із ключових завдань є зниження збитковості пасажирських перевезень шляхом оптимізації технологічних процесів та, як наслідок, зменшення експлуатаційних витрат.

Задля цього на Придніпровській залізниці провели ретельний аналіз економічної доцільності курсування всіх пасажирських та приміських поїздів місцевого формування, на підставі якого вирішили відмінити збиткові та малонаселені поїзди у дальньому та приміському сполученні.

Зокрема, з 30.10.2011р. відміняється потяг №147/148 Сімферополь-Чернігів, збитки від курсування якого з червня по жовтень поточного року склали понад 7, 3 млн. гривень, а середня заселеність не перевищувала 63%.

З тієї ж причини будуть відмінені й причіпні вагони Дніпропетровськ-Варшава, Берлін, Владивосток, Астана, Уфа, Кривий Ріг-Феодосія, Одеса, Санкт-Петербург, Сімферополь-Калінінград, Комиш Зоря.

Зміни у графіку руху торкнулись і приміського сполучення. Через низький пасажиропотік (населеність менше 30%) з 01.10.2011р. відмінили приміський поїзд №6558 сполученням Запоріжжя-2–Кірпотине.

З аналогічної причини (населеність менше 2%) з 15.10.2011р. відмінені зупинки всіх приміських поїздів сполученням Дніпропетровськ–Лозова на платформах пост № 1, 1025 км, 1021 км, 1012 км, Домаха, 997 км, 958 км.

З листопада заплановано відмінити зупинки поїзда підвищеного комфорту № 803/804 сполученням Дніпропетровськ–Харків на станціях Варварівка, Самійлівка, Мерефа, Краснопавлівка та Лихачове. Рішення прийняли через низький пасажиропотік, а також з метою створення альтернативи автотранспорту шляхом прискорення руху даного поїзда між обласним центрами Дніпропетровськом та Харковом.

З 01.11.2011р. заплановано відмінити й поїзди №6407/6404 сполученням Дніпропетровськ-Південний–Кривий Ріг-Головний, оскільки їх населеність не перевищує 30% при тому, що збитки залізниці на кожне відправлення складають майже 4,3 тис.грн.

Варто зазначити, що сьогодні пасажирські залізничні перевезення (більшість у дальньому сполученні й усі приміські) є збитковими. Так, за 9 місяців 2011 року Придніпровська магістраль загалом перевезла понад 68 мільйонів 990 тисяч пасажирів. Доходи від цих перевезень склали 1 млрд 78,4 млн грн., а експлуатаційні витрати - 1 млрд 593,7 млн грн. Таким чином, загальні збитки від пасажирських перевезень становлять 515, 3 млн грн., у тому числі в приміському сполученні 338,4 млн грн. На ці кошти можна було б придбати близько 60 пасажирських вагонів, яких бракує залізниці через зношеність вагонного парку.

Вчасне й у необхідній кількості оновлення рухомого складу унеможливлює й заборгованість за перевезення пасажирів пільгових категорій, яких сьогодні налічується 26 категорій. Так, за 9 місяців 2011р. Придніпровська залізниця перевезла 7 мільйонів 774,4 тис. пільговиків (більше мільйона – поїздами дальнього сполучення і 6 млн 701 тисячу – приміськими) на суму 69 млн 303 тис. гривень. Компенсації ж отримано 24,2 млн гривень. При цьому з 1726 вагонів приписного парку магістралі 821 вагон (або 48%) експлуатується більше 28 років, а з 363 електросекцій 241 (або 66%) побудовано у 1959-1962 роках, тобто вони застаріли морально й фізично зноситись, а отже потребують списання.

Тож саме оптимізація пасажирських перевезень допоможе мінімізувати збитки залізниці шляхом зниження експлуатаційних витрат, а вивільнені кошти спрямувати на оновлення рухомого складу, підвищення заробітної плати залізничникам.