slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Про інформацію, поширену низкою ЗМІ щодо станції Божедарівка 29/5/2012

Останнім часом низка ЗМІ поширила інформацію стосовно станції Божедарівка Придніпровської залізниці, яка ґрунтується на недостовірних відомостях, а також оціночних суб’єктивних думках.

Придніпровську залізницю звинувачують у небажанні забезпечити жителів селища Щорськ, на території якого знаходиться станція, безпечним пішохідним переходом (бажано – підземним), а також систематичному перекритті станційних колій вантажними потягами, що створює незручності й несе загрозу безпеці людей, змушених під вагонами перебиратись з однієї частини селища в іншу.

Повідомляємо, що відповідно до ДБН В.2.3-19-2008 «Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування» переходи в різних рівнях (над коліями й під ними) передбачаються на пасажирських станціях, а також на інших станціях і зупинних пасажирських пунктах:

  • якщо прохід пасажирів від платформ до населеного пункту перетинається залізничними коліями з рухом поїздів інтенсивністю 50 і більше пар за добу;
  • на лініях, де передбачається рух пасажирських поїздів зі швидкостями понад 120 км/год при пасажиропотоку через перехід більше 75 тисяч чоловік на рік.

Під жоден із цих критеріїв станція Божедарівка не підпадає. Вона щоденно приймає 8 приміських електропоїздів та 25-30 вантажних потягів, обслуговує до 20-25 тисяч пасажирів на рік.

Нормою для таких станцій є перехід на рівні верху головок рейок (тобто наземний), який тут, власне, і знаходиться. Він призначений виключно для пішохідного руху - для перетину залізничної колії велосипедним та мототранспортом за 600 метрів від станційної будівлі є залізничний переїзд, облаштований за всіма правила.

Твердження, нібито пішохідний перехід на станції проклали під тиском місцевої громади чи після критичних матеріалів у ЗМІ, не відповідає дійсності. Наземний пішохідний перехід по ст.Божедарівка існує з 60-х років минулого століття. Цьогоріч його лише було перенесено від кінця платформи до виходу з будівлі вокзалу, щоб обмежити рух цим переходом для велосипедів, скутерів і мотоциклів.

Не відповідають дійсності і відомості про випадки загибелі й травмування людей на станції Божедарівка у 2011 році - упродовж 2008-2012 рр. випадків невиробничого травматизму на цій станції не зареєстровано.

Стосовно тривалого відстою порожніх вантажних вагонів по ст. Божедарівка повідомляємо, що подібні випадки були епізодичними і мали місце тут узимку 2012 року - через святкові неробочі дні, а затим негоду.

Короткочасні зупинки вантажних потягів по ст. Божедарівка, на які нарікають жителі селища, викликані тим, що станція знаходиться на однопутній ділянці залізниці, де перехрещуються маршрути вантажних та приміських пасажирських потягів.

Утім, після письмового звернення селищного голови Щорська Тетяни Десятко (лист від 28.03.2012 року), на оперативній нараді в Придніпровській залізниці було розглянуто питання максимального скорочення перехрещень маршрутів вантажних та приміських електропоїздів по ст. Божедарівка, щоб не заважати вільному руху місцевих жителів через пішохідний перехід на станції.

Проблемні питання, які стосуються станції Божедарівка й селища Щорськ, було обговорено під час зустрічі керівництва Придніпровської залізниці та селищного голови Щорська. Обидві сторони визнали конфліктну ситуацію залагодженою.

Вкотре звертаємось до ЗМІ з проханням користуватись лише перевіреною об’єктивною інформацією, подавати її неупереджено, без спекулювання нібито «гострими» темами й негативом, а до громадян - не забувати про правила безпечної поведінки на об’єктах залізничної інфраструктури, нехтування якими не має жодних виправдань.