slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

«Придніпровська залізниця поступово, однак невпинно переходить на європейські стандарти» 23/7/2012

Начальник Придніпровської залізниці Олександр Момот в ефірі 9-го телеканалу м. Дніпропетровська поділився своєю думкою щодо підсумків Євро-2012, готовності інфраструктури українських залізниць до впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів, а також розповів, як придніпровські залізничники справляються з масовими перевезеннями відпочивальників до Криму.

- Трохи більше двох тижнів минуло після закінчення в Україні європейського чемпіонату з футболу. На Вашу думку, чи справились залізничники з поставленими перед ними завданнями?

- Україна вперше приймала змагання такого рівня й масштабу. Зрозуміло, що готувались усі серйозно й відповідально, в тому числі й залізничники.

Ми на Придніпровській залізниці ретельно попрацювали над інфраструктурою й рухомим складом, підготували людей, насамперед тих, хто мав безпосередньо контактувати з пасажирами.

Щоб полегшити спілкування з іноземними вболівальниками, запросили до себе студентів з профільного вишу – Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка Лазаряна, які вільно володіють англійською. Вони й допомогли закордонним гостям купити в касах потрібні їм квитки і безперешкодно потрапити до міст, які приймали в себе Євро-2012.

Першопочатково ми розраховували, що готуватимемось до європейського футбольного чемпіонату з огляду на те, що він пройде у Дніпропетровську. Але, на жаль, вийшло інакше. Однак роботу все одно проведено значну, її високо оцінив УЄФА.

Загалом за час Євро-2012 Придніпровська залізниця доправила до міст проведення футбольних матчів 1159 іноземних уболівальників.

- Після Євро-2012 ви залишились з прибутком чи у збиток собі відпрацювали?

- Думаю, правильніше говорити не про хвилинну вигоду, а про те, що від Євро-2012 отримала наша країна. Якщо йдеться про залізничний транспорт, то Україна отримала швидкісний коридор європейського рівня Київ – Полтава – Лозова – Донецьк. На ньому електрифіковано 300 км колії, що дозволить здійснити перехід з тепловозної на електровозну тягу. Подібних ривків за роки незалежності України ще не було. Електрифікація колії суттєво знизить експлуатаційні витрати залізниць, а також значно поліпшить екологію наших регіонів, адже скоротяться викиди токсичного дизпалива. Певен, українці ще довго користуватимуться плодами Євро-2012, новими потягами - скажімо, років сорок.

- Під Євро-2012 Україна придбала нові швидкісні поїзди. Однак вони викликали чимало різних нарікань. Чому? Наші колії не підходять цим потягам, або є якісь інші причини?

- Як фахівець запевняю, що залізнична інфраструктура цілком приведена у відповідність до вимог пасажирського руху зі швидкостями 160 кмгод. Не вірте некомпетентним думкам чи пересудам.

Ми переступили певний психологічний бар’єр, досягши швидкості 160 кмгод. Цю відправну точку треба було пройти. Адже суміщати пасажирський рух на швидкості 160 кмгод і вантажний, зі швидкостями 80-100 кмгод, – надзвичайно складно. Подібного в Європі практично немає. Складніше забезпечувати швидкість 160 кмгод на суміщеній колії, ніж 300 кмгод – на виділеній, де курсують лише швидкісні потяги. Щоб було наочніше, уявіть собі дорогу, якою їздять лише «Мерседеси», і дорогу, яку використовують «Мерседеси» й КамАЗи. Їх стан через 5 років буде різним.

Зрозуміло, що ми зважали на наші реалії й ретельно готувались. Змінили розстановку світлофорів з урахуванням збільшення швидкостей, що потребує довшого гальмівного шляху, переїзди обладнали шлагбаумами й сигналізацією, модернізували колію тощо.

- Оскільки Ви заговорили про переїзди, давайте ненадовго зупинимось на цій темі. Трагедія на залізничному переїзді під Марганцем 2010 року: чи навчила вона чомусь українців і жителів нашого регіону, зокрема?

- Учиться мають усі. Говорячи про євроінтеграцію, до якої прагне Україна, в нашій галузі я розумію її як наближення до європейських стандартів швидкості, комфорту й безпеки - і для пасажирів, і для залізничного та автотранспорту. Втім, важко гарантувати безпеку, коли «Мерседес» зносить шлагбаум і зупиняється на залізничній колії, як у нещодавньому випадку в Кривому Розі. На так званий людський фактор складно впливати, бо подібним горе-водіям хоч чотири шлагбауми постав – вони їх не зупинять. Отже, підвищуючи швидкості, ми маємо подбати про те, щоб у майбутньому розвести у різних рівнях рух залізничного й автотранспорту, тобто будувати шляхопроводі та інші штучні споруди.

- Давайте поговоримо про пасажирські перевезення – на гарячу нині тему з огляду на те, що літо й сезон відпусток у розпалі. «Географія» Придніпровської залізниці – від П’ятихаток до Севастополя, якщо не помиляюсь?

- Аж до Керчі, якщо бути більш точним. Навіть у Ялті, де немає залізниці, є міська станція й каси попереднього продажу квитків.

- Чи справляється Придніпровська залізниця з масовими пасажирськими перевезеннями літа 2012 року? Є нововведення, яким зрадіють пасажири?

- Є. Наприклад, ми спростили для жителів Придніпров’я дорогу до Чорного та Азовського моря. Наразі до Криму курсують 5 щоденних пасажирських поїздів: три – до Сімферополя (в тому числі – один з Кривого Рогу) і по одному – до Феодосії і Євпаторії. «Допомагаючи» їм, на Генічеськ ходять ще й електропоїзди, вивільняючи місця у поїздах дальнього сполучення.

- Є проблема з квитками?

- Вона полягає тільки в тому, що більшість пасажирів воліє їхати на відпочинок, скажімо, фірмовими поїздами - №90 Дніпропетровськ – Сімферополь або №12 Київ – Сімферополь. Але вони, зрозуміло, не «гумові».

Щоб ви уявляли пасажиропотік влітку, наведу лише дві цифри: у лютому, наприклад, ми реалізували щодоби квитків на 2,3 – 2,4 млн гривень, сьогодні – на 8 млн. Ріст очевидний, і це ще не межа. Взимку по Придніпровській залізниці курсують 85-90 пасажирських потягів, зараз – 209 ще й 209 електропоїздів. А може бути і 238-240 пасажирських. Напрямок Синельникове – Сімферополь наразі практично виділений під пасажирські перевезення, вантажні потяги їдуть у короткі «вікна», переважно вночі. Тому певен: усі пасажири зможуть виїхати на відпочинок у південному напрямку й повернутись назад.

Ми подбали і про додаткові поїзди, які призначають, щойно виникає дефіцит. А для цього на залізниці щоденно моніторять ситуацію з попитом на квитки в основних напрямках.

Наостанок хочу повернутись до теми швидкісних поїздів, яка сьогодні дуже часто порушується в ЗМІ. Вважаю, що двоповерхові чеські «Шкоди» класу «Інтерсіті» Укрзалізниця придбала дуже вдало. Ми працюємо на поїздах виробництва Чехії вже понад 50 років. Знаємо цю техніку – й вона адаптована під нас. Будь-які поламки можна швидко усунути. Єдине: ще морально важкувато працювати локомотивним бригадам - треба підучитись і звикнути до того, що, рухаючись зі швидкістю 160 кмгод, поїзд за хвилину «пролітає» три кілометри!

- Успіхів Вам і усім залізничникам Придніпровської!

- Спасибі!