slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Олександр Момот: стояти на місці не можна 30/8/2012

Начальник Придніпровської залізниці Олександр Момот в ефірі 9-го телеканалу (м. Дніпропетровськ) розповів про розвиток відомчої медицини і той внесок, який вона робить у поліпшення медичного обслуговування населення регіону.

- Що являє собою відомча медицина Придніпровської залізниці?

- Це 16 відомчих медичних закладів на всій протяжності Придніпровської магістралі - від Дніпропетровська до Криму, поліклініки й лікарні, які надають профільну медичну допомогу, а також займаються профілактикою захворювань серед залізничників, членів їхніх родин та місцевого населення, це більш як 3300 висококваліфікованих лікарів та іншого медперсоналу.

Щороку медичні заклади залізниці обслуговують до 50 тисяч хворих, причому близько 60 % з них – це місцеве населення, жителі тих регіонів, де розташовані наші лікарні й поліклініки. До слова, в окремих населених пунктах вони єдині, куди люди можуть звернутись по медичну допомогу.

Зазначу, що відомча медицина Придніпровської залізниці має одну з найстаріших і найпотужніших медичних «шкіл» у регіоні, якій цьогоріч виповнюється 125 років. Її виникнення тісно пов’язане з появою й розвитком самої Придніпровської залізниці, адже від свого зародження й до сьогодні вона виконує головне своє завдання – стояти на варті здоров’я, доброго самопочуття залізничників, від чого насамперед залежить безпека руху сталевими магістралями.

- Один з найвідоміших у нашому регіоні відомчих закладів Придніпровської залізниці – це Дорожня клінічна лікарня станції Дніпропетровськ. Говорять, що там роблять унікальні операції?

- Так, Дорожня клінічна лікарня станції Дніпропетровськ – це наш базовий медзаклад, один з найстаріших у місті. У лікарні 28 відділень, кваліфікований персонал, який опанував виконання складних, а головне – малотравмуючих операцій, унікальних операцій по заміні суглобів, гінекологічних тощо.

Зрозуміло, що таких успіхів, такого рівня не досягти, спираючись лише на бюджетні кошти, яких вистачає хіба що на зарплату та частково на оплату енергоносіїв. Придніпровська залізниця віддає на утримання й розвиток відомчої медицини частину свого прибутку, що передбачено колективним договором підприємства. Власним коштом ми утримуємо й ремонтуємо лікарняні будівлі, закуповуємо медтехніку та обладнання, у тому числі й дороговартісну, оплачуємо решту витрат на енергоносії тощо. Щороку на ці цілі залізниця витрачає 15-20 млн. гривень.

Так, з кінця вересня запрацює оновлене фізіотерапевтичне відділення у лікарні станції Кривий Ріг-Головний, одній з найбільших у відомчій мережі. Ми запланували витратити на його ремонт і реконструкцію близько 3 млн. гривень, два з яких піде на обладнання, в тому числі й на аерокамеру, що використовуватиметься для профілактики гострих респіраторних вірусних інфекцій, серцево-судинних, бронхо-легеневих та онкозахворювань, дозволить полегшити стан хворих на хронічний гепатит, допоможе вилікувати ревматоїдний поліартрит, варикозне розширенню судин та інші складні захворювання.

- На Дніпропетровщині триває медична реформа, яка викликає різні думки – від вкрай негативних до схвальних. Що з цього приводу думаєте Ви?

Усі ми розуміємо, що в сучасному її стані медицина вже нікого не влаштовує, - це шлях в нікуди, і щось потрібно терміново змінювати. Можна сперечатись, критикувати чи схвалювати медичну реформу - це право кожного, однак у тому, що зміни потрібні, єдині всі.

Наш регіон потрапив до списку «першопрохідців». Зрозуміло, що це лякає, як усяке нове, і медиків, і населення. Треба ретельно все зважити, вивчити, оцінити, за необхідності внести корективи, однак без діяти, стояти на місці не можна.

На Придніпровській залізниці ми ще три роки тому дійшли висновку про необхідність запровадження на підприємстві медичного страхування, адже сьогодні безкоштовна медицина вже не працює. Застрахували практично весь колектив, своїх ветеранів, причому підприємство оплачує половину щомісячного страхового внеску, а за пенсіонерів – усі сто відсотків. Невелика для працівника сума в 25 грн. у випадку хвороби позбавляє «головного болю» як лікарів, так і самого хворого з медичною страховкою, бо вона гарантує йому як мінімум триразове харчування у відомчій лікарні, повний комплекс необхідних процедур і медикаментів.

Є й випадки, коли медичне страхування ставало для окремих людей чудодійним. Так, в одного з наших працівників - 22-літнього юнака, який опікується 9-річною сестричкою, виникла безвихідна ситуація: дівчинці потрібна дорога операція на серці з імплантацією кардіоапарата вартістю 40 тисяч гривень. Тільки він змусить дитяче сердечко битися. З допомогою страхової компанії нам удалось вирішити цю проблему.

Не буду перебільшувати, говорячи, що страхова медицина може вирішити всі питання недужих наших працівників, - вона сьогодні, на жаль, ще не охоплює складні захворювання, онкологію. Однак те, що стало легше, простіше, – це факт. До того ж, ми не стоїмо на місці, а значить – це тільки початок.

Успіхів Вам на цьому шляху!

Дякую!