slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

На прямому телефонну зв’язку – пасажирська служба 12/10/2012

Начальник пасажирської служби Придніпровської залізниці Вадим Бусурулов під час прямої телефонної лінії, організованої редакцією газети «Днепр вечерний» (м. Дніпропетровськ) відповів на запитання жителів регіону.

Лідія Іванова:
- Я пенсіонерка, мені 72 роки. Часто користуюсь приміським поїздом Дніпропетровськ – Красноград. На роз’їздах 118 та 122 км немає пасажирських платформ. Мені (а я ходжу з ціпком) та іншим літнім людям це дуже незручно. Чи правда, що невдовзі на цих роз’їздах електропоїзди взагалі не зупинятимуться?

В.О.:

- Дійсно, вивчаючи пасажиропотік, висадку-посадку пасажирів на тій чи іншій станції або пасажирській платформі, динаміку продажу квитків, залізничники іноді вирішують скасувати зупинки приміських електропоїздів на малодіяльних ділянках. Однак таке рішення завжди приймається виважено, можливі компромісні варіанти призначення сезонних зупинок тощо. Подібним чином розглядатиметься і питання щодо вказаних Вами зупинок, якщо, звичайно, воно виникне. Щодо пасажирських платформ, то скажу, що на Придніпровській залізниці діє спеціальна програма їх будівництва й облаштування. Зрозуміло, що восени й взимку ці роботи призупиняються, адже вести їх за умов морозів і негоди вкрай важко, та й фінансовий рік добігає свого кінця. Однак ми візьмемо до уваги Ваше прохання, плануючи наступний рік.

Олена Олександрівна:
- Понад рік тому відмінили потяг Херсон – Москва, яким мені було дуже зручно добиратись до Херсона. Чому?

В.О.:

- Насправді це поїзд №66 Миколаїв – Москва формування Одеської залізниці. Через брак рухомого складу, а також коштів на придбання нових пасажирських вагонів і локомотивів одеські залізничники ухвалили рішення замінити поїзди Миколаїв – Москва та Знам’янка – Москва одним – з оптимальним маршрутом, який, на жаль, тепер обходить Придніпровський регіон. Утім, щоб добратись до Москви на Придніпровській залізниці є свій дуже зручний цілорічний щоденний потяг №16 Дніпропетровськ – Москва, а от до Херсона можна доїхати лише з пересадками: через Кривий Ріг поїздом Київ – Херсон та через Запоріжжя поїздом Запоріжжя – Одеса. До міст же посадки (Кривого Рогу й Запоріжжя) ходять приміські електропоїзди.

Ніна:
- Збираємось у подорож з 5-річним сином. Обов’язково брати з собою його свідоцтво про народження чи достатньо запису про дитину в моєму паспорті?

В.О.:

- Для безперешкодного перевезення дитини залізничним транспортом в Україні батьки повинні мати при собі оригінал її свідоцтва про народження або ж пред’явити провідникові відповідний запис у своєму паспорті.

Діти до 6 років українськими залізницями подорожують безоплатно, з 6 до 14 років – з 25% знижкою. Для країн СНД інакше: право на безоплатний проїзд залізницею мають діти до 5 років, а у віці 6-10 років – користуються 50-відсотковою пільгою.

Зазначу, що вік дитини обчислюється на момент поїздки, а не придбання квитка, що слід враховувати, аби уникнути прикрих непорозумінь під час посадки в поїзд.

Слід пам’ятати і про таку вимогу: якщо дитина виїздить за межі України не зі своїми батьками (або тільки з одним із них), супроводжуючі її особи (чи один із батьків) повинні мати при собі нотаріально завірений дозвіл обох батьків (іншого батька) на виїзд дитини за кордон у супроводі саме цих людей. Інакше працівники прикордонного контролю можуть перервати поїздку неповнолітнього, що, зрозуміло, зіпсує подорожувальникам усі плани

Світлана:
- Говорять, що незабаром «Столичні експреси» замінять на «Хюндай». Коли? І скільки коштуватимуть квитки?

В.О.:

- Це дійсно так. Восени цього року (більш точну дату я поки що не можу назвати) маршрутом Дніпропетровськ – Київ і зворотно курсуватимуть швидкісні електропоїзди категорії Інтерсіті+ виробництва корейської компанії «Хюндай». Це сучасний рухомий склад, здатний забезпечити пасажирам високий рівень комфорту, швидкості й безпеки. Скажу, що кожне пасажирське місце обладнане індивідуальними розетками для підключення ноутбука, зарядного пристрою мобільних телефонів тощо, у салоні - більш зручні проходи й крісла, є клімат-контроль, WI-FI та інші зручності, які, певен, оцінять подорожувальники.

Планується, що новий поїзд знаходитиметься в дорозі менше «Столичного експресу» - близько 5 годин. Насамперед, через відсутність потреби змінювати локомотив на станції П’ятихатки-Стикова, адже Придніпровська залізниця використовує контактну мережу постійного струму, а сусідні, Одеська та Південно-Західна, – змінного. «Столичні експреси» використовуватимуться на інших напрямках.

Щодо вартості квитків на нові поїзди, то вона, зрозуміло, буде вищою. Але вже є спеціальна постанова Кабміну про оподатковування послуг з перевезення пасажирів швидкісними електропоїздами Інтерсіті+ податком на додану вартість за нульовою ставкою. Крім того, купувати квитки на цю категорію потягів "туди і зворотно" можна з 10-процентною знижкою.

Іван Макаренко:
- Часто спостерігаю на вокзалах за «зайцями», які будь-що прагнуть потрапити на перон і до поїзда. Як на залізниці борються з ними? Чи збираються встановити на вокзалі Дніпропетровська турнікети?

В.О.:

- Ви праві: безквиткові пасажири – справжнє лихо для залізниці, особливо у приміському сполученні. Улаштування турнікетних систем на вокзалах практично виправдовує себе, в кілька разів збільшуючи надходження від продажу залізничних квитків, однак їх запровадження вимагає комплексної дороговартісної реконструкції вокзальної інфраструктури, зокрема будівництва приміського вокзалу, щоб розподілити пасажиропотоки дальнього й приміського сполучення.

Цьогоріч Придніпровська залізниця запланувала виконати такі роботи по вокзалу Сімферополь, де вже зводять конкорс (пішохідний перехід) з касовим павільйоном для пасажирів приміських електропоїздів. Тут передбачено і турнікетні системи.

Щодо дніпропетровського вокзалу, розташованого практично в центрі густозаселеного й забудованого міста, то вирішити це питання поки що не вдається, хоча воно й активно обговорювалось, наприклад, у зв’язку з можливим проведенням матчів Євро-2012 у Дніпропетровську.

Будемо сподіватись, що з допомогою місцевої влади залізничники рано чи пізно подолають усі труднощі. А сьогодні із «зайцями» на дніпропетровському вокзалі борються самі працівники залізниці - за допомогою перонного контролю та посадкових бригад.

Оксана:
- Користуюсь залізницею досить часто. Доводиться їздити й узимку, трапляється, що у вагонах дуже холодно. Що робите, аби цієї зими пасажири не мерзли?

В.О.:

- Цьогоріч Придніпровська залізниця готує до роботи взимку 1035 пасажирських вагонів. Сімсот вісімдесят з них мають електричне опалювання, решта опалюється вугіллям. На жаль, до 90% цих вагонів побудовані у 70-х – на початку 80-х років минулого століття, тож поламки в них, зокрема й систем опалювання, трапляються досить часто. Крім того, у старих вагонах практично немає аналогічних сучасним теплозаощаджуючих матеріалів і конструкцій, насамперед, дверних і віконних.

Однак наші фахівці роблять усе можливе, щоб пасажири Придніпровської цієї зими подорожували в теплі й комфорті. Поїзні бригади ми також орієнтуємо на допомогу пасажирам у ситуаціях, коли виходить з ладу опалювальне обладнання: щось можна відремонтувати самотужки, комусь з пасажирів запропонувати перейти у інший вагон, якщо є вільні місця, а, може, й подати додаткову ковдру.

Марина:
- Чула, що зараз залізничні квитки мають різну вартість у залежності від дня тижня.

В.О.:

- Так, тарифи на перевезення пасажирів залежать від коефіцієнтів гнучкого регулювання по сезонах (у міжнародному сполученні) і днях тижня (у внутрішньому). Це одне з нововведень 2012 року, яке стосується всіх категорій вагонів (СВ, купейних, плацкартних, загальних, першого, другого й третього класу швидкісних поїздів), окрім приміських поїздів.

Є понижуючі й підвищуючи коефіцієнти. Напередодні Нового року (з 25 по 30 грудня) діє найвищий коефіцієнт 1,1. Високий коефіцієнт (1,07) і влітку – з 1 червня по 31 серпня. А от найдешевшими залізничні квитки бувають 31 грудня (0,7) та 9 травня (0,8).

По вівторках і середах залізничні квитки також дещо дешевші (– 10%), а от у п’ятницю й неділю за них доведеться заплатити на 10% більше.

Олена:
- Чи будуть додаткові поїзди до новорічних свят? Пам’ятаю, минулого року призначали.

В.О.:

- Будуть. Зазвичай напередодні Нового року та Різдва Придніпровська залізниця, вивчаючи попит пасажирів, призначає додаткові поїзди у популярних напрямках – на Київ, Сімферополь, Львів тощо. Плануємо й цього-річ додаткові потяги в столичному, південному (Крим) й західному (Львів, Івано-Франківськ) напрямку. Утім, підставою для їх призначення буде виключно підвищений попит на ці маршрути, бо сьогодні ганяти напівпорожні вагони економічно недоцільно.

Тетяна:
- Розкажіть, коли я зможу скористатись послугою «єдиний квиток»?

В.О.:

- Запровадження «єдиного квитка» на усі пасажирські поїзди у будь-якому напрямку – це нещодавня ініціатива Укрзалізниці та Міністерства інфраструктури України. Відповідні нововведення запропоновано проектом Наказу Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України».

Щойно сам наказ, а відповідно й зміни до Правил набудуть чинності, пасажири українських залізниць зможуть подорожувати «туди-зворотно» і з пересадкою, користуючись одним проїзним документом. Це зменшить витрати, адже пасажир сплачуватиме комісійний збір лише один раз, як за одну поїздку.

Ніна Василівна:
- Почула, що пасажирам у поїздах пропонуватимуть гаряче харчування.

В.О.:

- Так, ідеться про перший клас електропоїздів категорії Інтерсіті+ «Хюндай», які сьогодні вже курсують маршрутами Київ-Львів, Київ-Харків і незабаром поїдуть до Дніпропетровська. Купуючи квиток у касі, Ви можете замовити собі й гарячий обід на суму 40 гривень, яикй за Вашим вибором подадуть у поїзді. У меню борщ, суп, солянка, м`ясні страви, салати, хлібобулочні та кондитерські вироби, овочі, сир, масло, соки, вода в асортименті тощо.

Якщо запропоновані в меню страви Вам не до смаку, Ви можете вибрати щось з продуктового набору, який є у буфеті. Наголошую, що це справа добровільна. Якщо Ви, скажімо, не наважились замовити й оплатити гарячий обід разом із квитком, Ви можете це зробити безпосередньо в поїзді.

Наталя Тихонівна:
- Сьогодні практично нічим добратись до Адлера. Чому?

В.О.:

- Це проблема не залізничного характеру. Як відомо, у 2014 році російське місто Сочі прийматиме зимову Олімпіаду. Наразі в місті і довкола нього ведуться масштабні роботи, зокрема й на об’єктах залізничної інфраструктури, що й призвело до відміни потягів Львів – Адлер та Київ – Адлер. Сьогодні до Адлера можна добратись з пересадкою по станції Анапа, до якої курсує київський поїзд. Чи буде відновлено скасовані маршрути після закінчення робіт, покаже вивчення пасажиропотоку й попиту на квитки в цьому напрямку.