slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

За 10 місяців пошкоджено понад 3 тисячі вагонів 22/11/2010

Вантажовідправники та вантажоодержувачі створюють загрозливу ситуацію зі схоронністю вантажних вагонів Укрзалізниці під час виконання вантажних операцій на під’їзних коліях промислових підприємств та в морських торговельних портах. За 10 місяців цього року при навантаженні, вивантаженні та маневровій роботі пошкоджено 3353 вантажні вагони загального парку. Сума завданих Укрзалізниці збитків склала 5,2 млн грн.

З початку року найбільше вагонів було пошкоджено при виконанні вантажних операцій на промислових підприємствах та в портах, що обслуговуються Одеською залізницею – 1060 та 929 вагонів – на підприємствах, що обслуговуються Придніпровською залізницею.

Окрім того, на підприємствах, що обслуговуються Донецькою залізницею, пошкоджено – 773 вагонів, Львівською – 256, Південно-Західною – 106 та Південною – 104.

Після такого безвідповідального ставлення до державного майна усі пошкоджені вагони потребують проведення позапланових ремонтів, для їх відновлення залізницям довелося спрямовувати додаткові кошти.

Основною причиною пошкоджень вагонів є порушення технічних умов під час вивантаження вантажів із застосуванням грейферних кранів, яке здійснюється переважно портами України. Через перевищення швидкості опускання грейфера на вантаж, зачеплення ковшем підлоги, стінок та кузова пошкоджуються люки, листи перекриття та інші внутрішні елементи конструкції вагона.

Під час проведення у вересні-жовтні цього року Укрзалізницею перевірок з питань збереження вантажних вагонів у портах Одеського регіону виявлено 98 порушень технологічних умов вивантаження та встановлено, що 56 грейферів не відповідають вимогам нормативної документації.

Наведені факти свідчать, що матеріально-технічні бази портів не забезпечують ремонтів та планової профілактичної роботи з утримання засобів вивантаження в належному стані.

Укрзалізниця звертається із закликом до вантажовласників забезпечити технологію обробки вагона, яка унеможливлює його пошкодження, адже в умовах зростання обсягів перевезень вантажів забезпечувати усі потреби економіки України у перевезеннях можливо лише завдяки ефективному використанню наявного парку рухомого складу. Залізничники вважають, що необхідно застосувати альтернативні способи вивантаження вагонів на вагоноперекидачах та підвищених коліях, впроваджувати системи приймання-передачі вагонів тільки на окремо виділених коліях (замість діючих на фронтах вивантаження) та після вивантаження обов’язково здійснювати огляд кожного вагона для виявлення пошкоджень.